توربین گاز M701JAC در نیروگاه رایونگ

آغاز بهره‌برداری عملیاتی از سومین واحد توربین گاز پرقدرت میتسوبیشی در تایلند

آغاز بهره‌برداری عملیاتی از سومین واحد توربین گاز M701JAC در نیروگاه رایونگ

بخش سامانه‌های نیروگاهی شرکت ژاپنی صنایع سنگین میتسوبیشی، از پایان پروژه نصب و راه‌اندازی و آغاز بهره‌برداری عملیاتی از سومین واحد توربین گاز پرقدرت روزآمد M701JAC خود در نیروگاه رایونگ تایلند خبر می‌دهد. در این نیروگاه که از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند، چهار واحد توربین گاز کلاس جِی ژاپنی نصب خواهد شد که در رویداد اخیر، سومین واحد از این ماشین‌ها وارد چرخه بهره‌برداری شده‌است.

” بخوانید: بهره‌برداری عملیاتی از دومین واحد توربین گاز پرقدرت میتسوبیشی در نیروگاه رایونگ

نیروگاه رایونگ در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی بانکوک پایتخت تایلند واقع شده‌است. مجتمع تولید توان رایونگ از دو نیروگاه سیکل ترکیبی تشکیل شده که هر کدام چهار واحد توربین گاز پرقدرت را به همراه توربین‌های بخار و ژنراتورهای بازیافت حرارتی بخار در خود جای می‌دهند. تاکنون ۷ واحد از ۸ توربین گاز M701JAC ساخت میتسوبیشی ژاپن در این مجتمع بزرگ نیروگاهی نصب و راه‌اندازی شده‌است. هر کدام از این نیروگاه‌ها توان خروجی معادل ۲۶۵۰ مگاوات را تامین می‌کنند.

انتظار می‌رود تا پاییز سال جاری میلادی، تمام ۸ واحد توربین گاز مذکور مورد بهره‌برداری قرار گیرند و برق تولیدی در این دو نیروگاه بزرگ نیازهای صنعتی و تجاری بخش بزرگی از شرق تایلند را تامین نماید. پیش از این، چهار واحد توربین گاز M701JAC در نیروگاه چانبوری نصب شده که در اکتبر ۲۰۲۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است. همچنین دو واحد دیگر در نیروگاهی دیگر در استان رایونگ نصب و راه‌اندازی شده‌اند. بر این اساس، ناوگان عملیاتی توربین‌های گاز کلاس JAC میتسوبیشی نصب‌شده در تایلند، تاکنون بالغ بر ۷۵ هزار ساعت عملیاتی را به ثبت رسانده‌اند.

منبع:

power.mhi

#میتسوبیشی #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها