شرکت پرتاندویتنی اعلام کرد عمر مجاز عملیاتی قطعات بخش پرفشار کمپرسور در دو موتور توربوفن پیدبلیو۱۵۰۰جی و پیدبلیو۱۹۰۰جی را پس از دریافت گزارشهای متعدد از وجود خوردگی بیش از حد مجاز کاهش دادهاست. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که گزارشهایی از وجود این اشکال و مشاهده خوردگی بیش از حد مجاز در زمان بازسازی موتورهای توربوفن مذکور در ناحیه پرفشار کمپرسور دریافت شده بود. اداره هوانوردی فدرال آمریکا (اِفایای) قصد دارد این تغییرات را در قالب دستورالعملهای صلاحیت پروازی جدید خود برای کاربران دو موتور پیدبلیو۱۵۰۰جی و پیدبلیو۱۹۰۰جی الزامآور کند.
متخصصان اِفایای معتقدند این اشکال ممکن است منجر به افزایش ریسک خستگی سازه موتور در سیکلهای پروازی پایینتر شود. کاهش عمر مجاز عملیاتی به هاب این دو موتور نیز تعمیم داده خواهد شد. موتورهای پیدبلیو۱۵۰۰جی و پیدبلیو۱۹۰۰جی بر روی هواپیماهای ایرباس ای۲۲۰ و امبرائر ئی۱۹۰ و ئی ۱۹۵ نصب شدهاست. اداره فدرال هوانوردی آمریکا انتظار دارد دست کم ۱۸ موتور نصبشده بر روی هواپیمایی شرکت دلتا در معرض اعمال این تغییرات قرار گیرد.
منبع:
*امتیاز ویژه Pratt & Whitney برای شرکت کرهای در زنجیره تامین
*امریه جدید برای موتورهای Pratt & Whitney جت مسافربری ای۳۲۰نئو