تامین مالی

آمادگی زیمنس برای تامین مالی پروژه ارتقاء نیروگاه زاینسک

شرکت زیمنس مشغول رایزنی برای اجرای پروژه ارتقاء نیروگاه برق حرارتی زایانسکایا می‌باشد. در قالب این پروژه، زیمنس متعهد شده تا توربین گاز کلاس اِچ‌اِل خود با ظرفیت تقریبی ۶۰۰ مگاوات را نصب نماید. برای ترغیب طرف روس به منظور تسهیل اجرای این پروژه و نصب تجهیزات توربین گاز غیربومی، زیمنس مدعی شده که تامین مالی پروژه را با استفاده از شرکای آلمانی بر عهده می‌گیرد. این خبر توسط مدیر ارشد نمایندگی زیمنس در روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس تایید شد.

تاکنون تنها ۷۰ واحد از این توربین گاز در دنیا نصب شده و به علت تقاضا کم برای آن، زیمنس علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در قالب طرح ملی توسعه توربین‌های گاز بومی در خاک روسیه برای این ماشین ندارد. مسئولان محلی معتقدند نصب این توربین گاز پر‌قدرت، بهره‌وری نیروگاه زاینسکایا را افزایش داده و ارتقاء این نیروگاه برای دولت محلی تاتارستان حائز اهمیت فراوان است. چندی پیش، روزنامه روسی کامرسانت به نقل از رئیس دولت محلی تاتارستان، هزینه پروژه ارتقاء زاینسک را بالغ بر ۶۶۵ میلیارد روبل اعلام کرده بود.

ارتقاء نیروگاه زاینسک

در قالب این طرح قرار است دو واحد توربین گاز زیمنس هر کدام با ظرفیت ۵۹۳ مگاوات نصب و راه‌اندازی شود. در جریان مذاکرات زیمنس با طرف روس، پیشنهادات دیگری مطرح شده که یکی از آنها، شامل فروش توربین‌های گاز تولیدی در تاسیسات شرکت اس‌جی‌تی‌تی در منطقه لنینگراد با کمک زیمنس به مشتری خارجی غیر روس با هدف تامین مالی پروژه زاینسک است.

 

منبع:

TASS

 

*تامین تجهیزات توسط جنرال الکتریک برای پروژه نیروگاهی جدید در تاتارستان

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها