موتور هوایی

سفارش ۱۰ میلیارد دلاری ایرلاین هندی برای موتورهای هوایی

شرکت هواپیمایی ارزان‌‌قیمت هندی ایندیگو، مذاکراتی را با سازندگان اصلی موتورهای هوایی شامل سی‌اف‌ام اینترنشنال و پرت‌اندویتنی برای سفارش اخیر خود آغاز کرده‌است. هدف از این سفارش، تامین موتورهای هوایی لازم برای تامین نیروی پیشران جت‌های مسافربری خانواده ایرباس ای۳۲۰نئو این شرکت است. ارزش تقریبی این معامله شامل خدمات تعمیر، نگهداری و پشتیبانی، حدود ۱۰.۷ میلیارد دلار برآورد شده‌است.

شرکت ایندیگو اخیرا ۱۵۰ فروند هواپیمای ای۳۲۰نئو سفارش داده و در حال حاضر به دنبال تامین موتورهای توربوفن برای نصب بر روی این پرنده‌ها است. پیش از این، یک بار دیگر شرکت ایندیگو سفارشی قابل‌توجه معادل ۲۰ میلیارد دلار برای ۲۸۰ فروند از هواپیماهای خود ارائه کرده بود، اما در مورد سفارش اخیر، محدوده بین ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار به‌عنوان ارزش کلی شامل خدمات تعمیر و نگهداری تخمین زده می‌شود.

موتور هوایی

اگرچه مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کوید-۱۹ گریبان‌گیر صنعت هوایی دنیا شده، اما برخی از تحلیل‌گران معتقدند شرایط کنونی بهترین زمان برای خریدهای عمده و آماده ‌نگه‌داشتن ناوگان برای کسب سهم بزرگ‌تر از بازار پس از رفع مشکلات است. اگرچه خطوط هواپیمایی دچار مشکلات زیادی شده‌، اما در عین حال تولیدکنندگان اصلی شامل بوئینگ و ایرباس نیز با چالش‌های زیادی روبرو هستند و این مشکل همچنین برای سازندگان موتور نیز قابل تصور است. بنابراین شرکت‌های هواپیمایی هندی شامل ایندیگو و گو ایرلاین در قالب تصمیمی راهبردی قصد دارند خریدهای عمده خود را در شرایط کنونی انجام دهند.

موتور هوایی

گزارش‌های مالی ایندیگو مربوط به ۱۲ ماه منتهی به ژوئن ۲۰۲۰، حاکی از زیانی معادل ۱۱۵ میلیون دلار است که البته با توجه به شرایط کنونی چندان دور از ذهن نمی‌باشد. علیرغم این مشکلات مدیران ارشد شرکت ایندیگو بر این باورند که ظرفیت صنعت حمل و نقل هوایی هند به گونه‌ای است که بلافاصله بعد از کمرنگ شدن مشکلات ناشی از همه‌گیری کوید-۱۹ فضای کسب و کار در این حوزه به سمت و سویی هدایت خواهد شد که تمام زیان‌ و ضررها جبران شده و درآمدهای خوبی به دست خواهد آمد. ناوگان پروازی عملیاتی شرکت ایندیگو عمدتا از جت مسافربری ای۳۲۰ تشکیل شده، اما ۲۵ فروند هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ای ای‌تی‌آر۷۲ نیز در اختیار این شرکت قرار دارد.

 

منبع:

simple flying

 

*رکورد دو میلیون ساعت پرواز عملیاتی برای موتورهای پرت‌اندویتنی در هند

*سفارش ۲۰ میلیارد دلاری موتورهای سی‌اف‌ام توسط شرکت هوایی هندی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها