بازار توربین های گاز صنعتی

توربین‌های گاز صنعتی و محرک‌های کلیدی بازار

افزایش تقاضا برای انرژی پاک و کارآمد، محرکی برای بازار توربین های گاز صنعتی

افزایش تقاضا برای انرژی پاک و کارآمد، یکی از محرک‌های اصلی بازار توربین های گاز صنعتی بشمار می‌رود. توربین‌های گاز یکی از کارآمدترین و کم‌آلاینده‌ترین اشکال تولید برق در نظر گرفته می‌شوند. این توربین‌ها در مقایسه با سامانه‌های تولید برق سنتی مبتنی بر سوخت‌های فسیلی، دی‌اکسیدکربن کمتری منتشر می‌کنند. این امر منجر به افزایش استفاده از توربین‌های گاز صنعتی در کاربردهای مختلف صنعتی و تجاری شده‌است.

گسترش بخش‌های صنعتی و تولیدی

گسترش بخش‌های صنعتی و تولیدی در سراسر جهان، یکی دیگر از محرک‌های اصلی بازار توربین های گاز صنعتی است. گسترش این بخش‌ها، منجر به افزایش تقاضا برای برق شده که به نوبه خود بازار توربین های گاز صنعتی را هدایت می‌کند. همچنین انتظار می‌رود روند افزایشی فناوری‌های تولید پیشرفته، مانند رویکرد Industry 4.0، این بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

روند افزایشی سامانه‌های تولید همزمان و ترکیبی برق و حرارت

سامانه‌های تولید همزمان و ترکیبی برق و حرارت، به طور فزاینده‌ای در کاربردهای مختلف صنعتی و تجاری شناخته‌شده هستند. این سامانه‌ها دارای مزایای مختلفی از جمله کاهش هزینه‌های انرژی و انتشار کربن کمتر هستند. انتظار می‌رود روند افزایشی سامانه‌های تولید همزمان و ترکیبی برق و حرارت، بر بازار توربین‌های گاز صنعتی تاثیر بگذارد.

پیشرفت‌ فناوری

بازار توربین های گاز صنعتی نیز تحت تاثیر پیشرفت فناوری است. انتظار می‌رود توسعه فناوری‌های پیشرفته مانند مواد پیشرفته، آیرودینامیک بهبودیافته و دیجیتالی‌سازی، کارآیی و قابلیت‌اطمینان توربین‌های گاز صنعتی را بهبود بخشد که به نوبه خود بازار را هدایت خواهد کرد.

زیرساخت توسعه: نگاهی به بازار پررونق توربین های گاز صنعتی در آمریکای شمالی

انتظار می‌رود منطقه آمریکای شمالی، سهم قابل‌توجهی از بازار توربین‌های گاز صنعتی در طول دوره پیش‌بینی‌شده را به خود اختصاص دهد. این منطقه دارای زیرساخت‌های انرژی تثبیت‌شده، تقاضای زیاد برای برق و تعداد زیادی امکانات صنعتی و تجاری است. ممکن است تقاضای فزاینده‌ برای برق، ناشی از رشد جمعیت و توسعه اقتصادی، بازار توربین های گاز صنعتی را کنترل کند. علاوه بر آن، احتمال می‌رود توسعه در بخش‌های صنعتی و تجاری، مانند تولید، نفت و گاز و تولید برق نیز بازار آمریکای شمالی را هدایت کند.

ایجاد پتانسیل: کشف فرصت‌های هیجان‌انگیز در تولید برق و نفت و گاز

صنایع تولید برق و نفت و گاز، به‌عنوان پردرآمدترین صنایع مصرف‌کننده نهایی برای بازار توربین های گاز صنعتی محسوب می‌شوند. افزایش تقاضا برای برق، نیاز به پاسخگویی به تقاضای فزاینده انرژی و گاز طبیعی و سرمایه‌گذاری در اکتشاف و تولید نفت و گاز، بازار توربین‎های گاز صنعتی در این صنایع را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بازار توربین‌های گاز صنعتی بسیار رقابتی است و تعداد زیادی از بازیگران در این بازار فعالیت می‌کنند. برخی از بازیگران کلیدی این بازار شامل جنرال الکتریک، زیمنس، شرکت سامانه‌های تولید توان میتسوبیشی، آنسالدو انرجیا و رولزرویس هستند. این شرکت‌ها سهم قابل‌توجهی از بازار را در اختیار دارند و طیف وسیعی از محصولات و خدمات را ارائه می‌دهند.

بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط دیگر نیز در این بازار فعالیت می‌کنند و بر گسترش حضور خود در بازار از طریق مشارکت‌های راهبردی، همکاری‌ها و عرضه محصولات جدید تمرکز می‌کنند.

توربین گاز صنعتی: معرفی

توربین گاز، به‌عنوان یک موتور احتراق داخلی، قلب یک نیروگاه است که با تبدیل گاز مایع یا طبیعی به انرژی مکانیکی، الکتریسیته تولید می‌کند. توربین‌های گاز صنعتی برای تامین توان کشتی‌ها، هواپیماها، قطارها، ژنراتورها، کمپرسورهای گاز، پمپ‌ها و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرند.

توربین‌های گاز صنعتی دارای طیف گسترده‌ای از لحاظ ظرفیت هستند و اکثر راه‌حل‌ها مطابق با تقاضای کاربر نهایی ارائه می‌شوند. بازار جهانی توربین‌های گاز صنعتی توسط بازیگران صنعتی بزرگ از جمله سامانه‌های تولید توان میتسوبیشی، آنسالدو انرجیا، زیمنس و جنرال الکتریک هدایت می‌شود.

توربین گاز صنعتی: محرک‌ها و چالش‌های بازار

بخش تولید برق، تاثیر اجتماعی و اقتصادی زیادی دارد، بنابراین تولیدکنندگان تحت فشار هستند تا با راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه و حداقل اثرات زیست‌محیطی، بازدهی نیروگاه‌ها را افزایش دهند. به این ترتیب، بازار توربین های گاز صنعتی در دوره پیش‌بینی‌شده، شاهد رشد خوش بینانه‌ای خواهد بود.

توربین‌های گاز صنعتی در مقایسه با توربین‌های معمولی بطور کارآمدی توان تولید می‌کنند که عامل اصلی تقاضا برای این نوع توربین‌ها است. توربین‌های معمولی در نیروگاه‌های تولید برق معمولا با سوخت زغال‌سنگ کار می‌کنند که مقدار قابل‌توجهی از ترکیبات آلی فرار منتشر کرده و منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، نیروگاه‌های حرارتی زغال‌سنگ یکی از عوامل اصلی تولید ترکیبات آلی فرار هستند، بنابراین انتظار می‌رود که نیاز به حرکت به سمت منبع پاک‌تر تولید برق افزایش یابد و به نوبه خود فضای بازار برای توربین‌های گاز صنعتی ایجاد شود.

صنعت نفت و گاز در گذشته شاهد رشد سینوسی بوده و انتظار می‌رود در سال‌های آینده نیز رشد مشابهی را داشته باشد. توربین‌های گاز صنعتی یکی از تجهیزات عمده مورد استفاده در صنعت نفت و گاز هستند. به این ترتیب، انتظار می‌رود با افزایش تقاضا برای تجهیزات پاک‌تر در این صنعت، تاسیسات جدید توربین‌های گاز صنعتی در دوره پیش‌بینی‌شده گسترش یابند.

با توسعه فناوری بطور قابل‌توجه، دسترسی به برق گسترده شده، اما میلیون‌ها نفر هنوز با مشکلاتی مواجه هستند. این افراد یا به دسترسی محدود به برق یا بدون دسترسی به آن مواجه هستند. از این رو، با نفوذ منابع تجدیدپذیر انرژی و نیاز روزافزون به دسترسی مطمئن برق، پیش‌بینی می‌شود که بازار مذکور در سال‌های آتی رشد قابل‌توجهی را تجربه کند.

” بخوانید: بازار توربین گاز صنعتی در دهه پیش‌رو

توربین گاز صنعتی: چشم‌انداز بازار منطقه‌ای

در میان مناطق، آمریکای شمالی به دلیل گسترش فعالیت‌های استخراج معدن و اکتشاف در منطقه، برآورد می‌شود که در بازار توربین‌های گاز صنعتی جهانی پیشتاز باشد. از طرفی دیگر، توسعه اقتصادی کندتر و زیرساخت‌های تولید برق ناکافی مواردی هستند که ممکن است فرصت‌های عالی را در مناطق در حال توسعه و توسعه‌نیافته مانند خاورمیانه و آفریقا فراهم کنند.

مقرراتی برای انرژی‌های تجدیدپذیر به منظور شکل‌دادن به بازار توربین های گاز صنعتی در تمام مناطق وجود دارد. به عنوان مثال، طبق دستورالعمل پارلمان اروپا، این منطقه قصد دارد تا پایان سال ۲۰۳۰، به سمت اقتصاد بدون کربن حرکت کند. در میان کشورها، چین و هند مصرف‌کنندگان اصلی انرژی با پویایی‌های متفاوت هستند. پیش‌بینی می‌شود که چین مصرف انرژی کمتری داشته باشد و رشد آن آهسته‌تر خواهد بود.

از طرفی دیگر، تخمین زده شده که صنعتی‌شدن سریع در هند، باعث افزایش تقاضا برای مصرف انرژی و پس از آن، برای بازار توربین های گاز صنعتی می‌شود. مابقی مناطق نیز آماده کسب سهم قابل‌توجهی از بازار توربین‌های گاز صنعتی در طول دوره پیش‌بینی‌شده هستند.

منبع:

globaltrademag

#توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها