توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM6000VELOX

توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی GE Vernova برای نیروگاهی در تنسی

توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM6000VELOX

شرکت GE Vernova، از توافق با شرکت TVA مالک و بهره‌بردار نیروگاه کینگستون در ایالت تنسی آمریکا برای بروزرسانی و جایگزینی تجهیزات نیروگاه قدیمی ۱،۳ گیگاواتی با نیروگاه روزآمد ۱،۵ گیگاواتی مبتنی بر محصولات این شرکت خبر می‌دهد. بر این اساس، شرکت GE Vernova تجهیزات مختلف شامل ۱۶ واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM6000VELOX با آلایندگی ناچیز را به همراه ژنراتورهای مرتبط مجموعا با ظرفیت ۸۵۰ مگاوات برای این پروژه تامین می‌کند.

انتظار می‌رود این ماشین‌ها تا سال ۲۰۲۸ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شوند. شرکت TVA پروژه اخیر را به‌عنوان گام نخست برای برنامه کلان خود برای ارتقا دست‌کم ۹ واحد نیروگاهی زغال سنگ‌سوز در آمریکا معرفی می‌کند. در طرح این شرکت برای ارتقا نیروگاه کینگستون، علاوه بر نصب ۱۶ واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی، استقرار یک مزرعه تولید برق خورشیدی و یک مرکز ذخیره‌سازی توان مبتنی بر باتری ۱۰۰ مگاواتی و یک ایستگاه انتقال جدید ۱۶۱ کیلوولتی مدنظر قرار گرفته‌است.

بسته نیروگاهی مبتنی بر توربین گاز مشتق از موتور هوایی جدید GE Vernova موسوم به LM6000VELOX، اولین بار در اکتبر ۲۰۲۳ معرفی شد. توربین گاز LM6000 با توان خروجی ۴۴،۷ تا ۵۶ مگاوات، از سال ۱۹۸۸ وارد بازار شده‌است. این توربین گاز صنعتی از روی موتور توربوفن با گذردهی بالا CF6-80C2 محصول جنرال الکتریک مشتق شده‌است. تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰ واحد از توربین گاز مشتق از موتور هوایی خانواده LM6000 به مشتریانی از ۶۰ کشور مختلف عرضه شده‌است.

منبع:

powermag

#جنرال الکتریک #توربین گاز مشتق از موتور هوایی #پروژه‌های نیروگاهی

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها