نیروگاه جدید کلرادو

توربین گاز مشتق از موتور هوایی جنرال الکتریک برای نیروگاه جدید کلرادو

نیروگاه جدید کلرادو

بنابر اعلام شرکت GE Vernova، توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی ساخت این شرکت، در یک نیروگاه گازسوز جدید که در بخش‌های شرقی ایالت کلرادو ساخته می‌شود، نصب خواهند شد. شرکت کیندل انرژی، مدیریت و بهره‌برداری این نیروگاه جدید موسوم به Mountain Peak را بر عهده خواهد داشت و پس از پیوستن آن به چرخه بهره‌برداری کامل عملیاتی در سال ۲۰۲۵، برق تولیدی آن به شبکه توزیع محلی متصل خواهد شد.

بنابر اعلام شرکت GE Vernova، در آخرین روز ماه فوریه، این نیروگاه ۱۶۲ مگاواتی به ۶ واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM2500XPRESS با قابلیت راه‌اندازی سریع مجهز خواهد شد. این نیروگاه برای تامین برق در شرایط اوج مصرف و پشتیبانی از توزیع برق ایالت کلرادو ساخته خواهد شد.

نیروگاه مذکور در یکی از مناطق ایالت کلرادو در ۷۰ کیلومتری شمال شرق دنور ساخته خواهد شد که مرکز اصلی صنایع نفت و گاز طبیعی این منطقه بشمار می‌رود. شرکت کیندل انرژی در چهار ایالت نیوجرسی، مریلند، اوهایو و ایندیانا آمریکا نیز پروژه‌های مختلف نیروگاهی را دنبال می‌کند و در حال حاضر، توسعه یک نیروگاه ۷۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در ایالت لوئیزیانا را در دستور کار دارد.

نیروگاه مذکور در ایالت لوئیزیانا قابلیت استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی هیدروژن در سوخت خود را از اولین مراحل بهره‌برداری عملیاتی خواهد داشت. انتظار می‌رود این نیروگاه در سال ۲۰۲۵ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شود. واحد نیروگاهی LM2500XPRESS محصول GE Vernova، بصورت ماژولار ساخته شده و ۹۵ درصد از تجهیزات هر واحد در محل کارخانه مونتاژ می‌شود. سپس این تجهیزات در قالب ۱۰ بسته کاملا ماژولار و ۲۷ تجهیز متصل‌کننده برای نصب و راه‌اندازی به محل نیروگاه منتقل می‌شوند. زمان لازم برای نصب و راه‌اندازی این واحد نیروگاهی در محل پروژه، کمتر از دو هفته است و مدت زمان راه‌اندازی عملیاتی ماشین از ۵ دقیقه تجاوز نمی‌کند.

یک واحد نیروگاهی LM2500XPRESS، شامل یک توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM2500 به همراه سامانه کنترل و سامانه احتراق کم‌آلاینده DLE است. شرکت GE Vernova، واحدهای نیروگاهی LM2500XPRESS را در تاسیسات خود در مجارستان مونتاژ می‌کند.

منبع:

powermag

#جنرال الکتریک #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها