راه‌اندازی نیروگاه حرارتی در عمان 

راه‌اندازی یک واحد نیروگاه حرارتی در عمان توسط شرکت هندی بهارات

راه‌اندازی نیروگاه حرارتی در عمان

شرکت هندی بهارات‌ الکتریک، از راه‌اندازی یک واحد توربین گاز پرقدرت فریم ۹E با توان خروجی ۱۲۶ مگاوات در نیروگاه قرن العلم-۳ در کشور عمان خبر می‌دهد. این نیروگاه متعلق به شرکت دولتی توسعه نفت عمان است. پیش از این در سال ۲۰۱۲ نیز شرکت بهارات دو واحد توربین گاز فریم ۹E را برای نیروگاه‌های دیگر متعلق به شرکت توسعه نفت عمان در این کشور راه‌اندازی کرده بود.

توربین گاز فریم ۹E و تجهیزات مرتبط با آن در تاسیسات شرکت بهارات الکتریک در حیدرآباد هند ساخته و مونتاژ شده‌اند و همچنین سامانه کنترل نیروگاهی این تجهیزات در تاسیسات بهارات الکتریک در بنگلور تولید شده‌است. عمان یکی از مشتریان قدیمی محصولات بهارات الکتریک به شمار می‌رود و نخستین بار در سال ۱۹۹۵ تجهیزات ساخت این شرکت هندی در نیروگاه وادی الجیزی نصب و راه‌اندازی شد.

بخوانید: قرارداد سرویس ده ساله برای توربین گاز GT13E2 در عمان

از آن زمان تاکنون ۱۴ پروژه بزرگ نیروگاهی در عمان توسط بهارات الکتریک انجام شده و ۱۶ واحد توربین گاز پرقدرت ساخت این شرکت هندی در ا۲ کشور نصب شده‌است. درحال حاضر، بالغ بر ۵۰ درصد تجهیزات نیروگاهی عمان از تمام محصولات بهارات الکتریک است.

بنابر ادعای بهارات الکتریک، مجموع ظرفیت توربین‌های گاز نصب‌شده ساخت این شرکت، از ۱۰ هزار مگاوات تجاوز می‌کند و این ماشین‌ها در بیش از ۲۷ کشور مختلف دنیا نصب و راه‌اندازی شده‌اند. مجموع ارزش قراردادهای جاری و سفارش‌های قطعی دریافت‌شده توسط بهارات الکتریک در حال حاضر از مرز ۳ میلیارد دلار می‌گذرد و این پروژه با ظرفیت ۷ هزار مگاوات در ۲۰ کشور مختلف اجرا خواهد شد. شرکت‌های ایرانی نیز سابقه حضور در صنعت نیروگاهی عمان را دارند، گروه مپنا در بهار ۱۳۹۳ از سنکرون‌کردن واحد گازی نیروگاه قرن العلم خبر داده‌است.

منبع:

khaleejtimes

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها