تعمیر و نگهداری موتور هواپیماهای جت تجاری

رونق در بازار تعمیر و نگهداری موتور هواپیماهای جت تجاری در آسیا

بازار تعمیر و نگهداری موتور هواپیماهای جت تجاری

بنابر جدیدترین گزارش ارزیابی بازار منتشرشده توسط نشریه aviationweek، ارزش مالی بازار خدمات تعمیر و نگهداری موتور هواپیماهای جت ‌تجاری در منطقه‌ آسیا در دهه پیش‌رو روندی افزایشی خواهد داشت. انتظار می‌رود در پایان این بازه زمانی، ارزش این بازار از مرز ۲.۱ میلیارد دلار تجاوز کند و بیش ‌از ۲۸۵۰ شاپ ویزیت برای این موتورها در مراکز مختلف تعمیر و نگهداری در منطقه آسیا انجام شود.

محدوده جغرافیایی موردنظر در این گزارش شامل منطقه آسیا- اقیانوسیه، چین، هند و خاورمیانه است. بر اساس اطلاعات مندرج در گزارش مورداشاره انتظار می‌رود تعداد ناوگان عملیاتی موتور هواپیماهای تجاری در منطقه آسیا از ۴۳۶۰ دستگاه در سال ۲۰۲۴، به دست‌کم ۵۲۰۰ دستگاه در سال ۲۰۳۳ افزایش یابد.

بخوانید: عملکرد یک سال اخیر جنرال الکتریک در بازار موتور جت های تجاری

افزایش تعداد ناوگان موتورهای عملیاتی بطور مستقیم منجر به افزایش تقاضا برای خدمات تعمیر، بازسازی و نگهداری خواهد شد. برآوردها نشان می‌دهد که ارزش بازار این خدمات برای موتورهای نصب‌شده بر روی هواپیمای جت تجاری در منطقه آسیا، در ده سال آینده، بطور متوسط ۳.۹ درصد رشد خواهد کرد.

از حیث نوع موتور پیشتازی در بازار خدمات تعمیر، بازسازی و نگهداری موتور هواپیماهای ‌تجاری در منطقه آسیا به محصولات پرت‌اندویتنی شامل موتور PT6 و PW300 متعلق است و پس ‌از آن موتورهای TAY و BR700 محصول رولزرویس در رتبه دوم بازار قرار دارند. همچنین هواپیماهای جت تجاری خانواده Citation محصول شرکت Textron Aviation و جت‌های تجاری خانواده گلوبال محصول شرکت بمباردیه بیشترین سهم را در این بازار خواهند داشت.

 منبع:

aviationweek

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها