راه‌اندازی واحد نیروگاهی 25 مگاواتی روسی

راه‌اندازی واحد نیروگاهی ۲۵ مگاواتی روسی در ساخالین

راه‌اندازی واحد نیروگاهی ۲۵ مگاواتی روسی

یک واحد نیروگاهی ۲۵ مگاواتی که توسط شرکت آویادویگاتل وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه UEC ساخته شده، در مجتمع نیروگاهی یوژنو در منطقه ساخالین نصب و راه‌اندازی شد. واحد نیروگاهی EGES-25PA برای پشتیبانی از شبکه تولید و توزیع برق محلی به ویژه در شرایط پیک مصرف در این منطقه را‌ه‌اندازی شده‌است. همچنین انتظار می‌رود یک واحد دیگر از همین تجهیز تا پیش از پایان سال جاری میلادی در ساخالین نیز نصب شود.

با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه ساخالین، مهندسان شرکت آویادویگاتل ملاحظات لازم در مورد تقویت سازه و همچنین تمهیدات موردنیاز در زیرساخت محل نصب این مجموعه نیروگاهی را در نظر گرفته‌اند. ادعا شده که این واحد در برابر زلزله تا شدت ۹ ریشتر کاملا مقاوم است. قلب مرکزی این واحد نیروگاهی از توربین گاز GTE-25PA تشکیل شده که در پیکربندی سیکل ساده با سوخت گاز طبیعی در نیروگاه ساخالین نصب شده‌است.

بخوانید: سفارش دو واحد توربین گاز برای نصب در نیروگاه ساخالین

نصب و راه‌اندازی این واحدهای نیروگاهی ۲۵ مگاواتی روسی، از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و تاکنون ۱۵ واحد از آنها با مجموع ظرفیت ۳۷۵ مگاوات در نقاط مختلف این کشور مستقر شده‌‌اند. بنابر اعلام اتحادیه موتورسازان روسیه،  مجموعه ساعات عملیاتی این ماشین‌ها از ۹۵۰ هزار ساعت تجاوز کرده‌است. ابعاد کوچک و کم‌جا این واحد نیروگاهی انعطاف‌پذیری عملیاتی آن را بالا برده و زمان نصب و راه‌اندازی آن به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده‌است.

 منبع:

uecrus

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها