جنرال الکتریک سهام شرکت مشترک با عربستان را خریداری کرد

خرید سهام یک شرکت سعودی توسط GE Vernova

شرکت آمریکایی GE Vernova، از خرید سهام شریک سعودی خود در شرکتی مشترک خبر می‌دهد. این سهام متعلق به شرکت دولتی سرمایه‌گذاری عربستان موسوم به دسر است که در قالب سرمایه‌گذاری مشترک با GE Vernova، یک مرکز ساخت قطعات و مونتاژ توربین گاز در این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس را راه‌اندازی کرده‌است.

این شرکت با نام توربین‌های پیشرفته جنرال الکتریک سعودی (GESAT) در سال ۲۰۱۷ با سرمایه‌گذاری مشترک جنرال الکتریک و دسر در شهر دمام در شرق عربستان راه‌اندازی شد. سهام شرکت عربستانی دسر معادل ۵۵ درصد در این شرکت مشترک توسط GE Vernova خریداری شده و بر این اساس، این شرکت آمریکایی مالکیت کامل شرکت GESAT را در اختیار گرفته‌است.

بخوانید: سرمایه گذاری هنگفت عربستان برای تبدیل‌شدن به یک مرکز جهانی هوانوردی

در مدت فعالیت GESAT، بالغ بر ۲۰۰ واحد توربین گاز در تاسیسات این شرکت مونتاژ شده که به مشتریانی در ۱۰ کشور مختلف از جمله عربستان سعودی عرضه شده‌است. یکی از اهداف اصلی شرکت سرمایه‌گذاری دولتی عربستان در مشارکت با جنرال الکتریک در ۷ سال گذشته، کمک به افزایش تجربه و دانش فنی نیروی انسانی بومی و افزایش مشارکت در فناوری کلیدی توربین گاز اعلام شده‌است.

شرکت دسر که از آن با نام شرکت سرمایه‌گذاری صنعتی عربستان سعودی نیز یاد می‌شود، در سال ۲۰۱۶ با مشارکت شرکت‌های دولتی آرامکو، SABIC و صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان تاسیس شد. یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت دسر، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی و کاهش وابستگی اقتصاد عربستان به صنعت نفت اعلام شده‌است. ارزش مالی دقیق معامله مذکور و انتقال سهام به GE Vernova اعلام نشده‌است.

منبع:

reuters

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها