نیروگاه سیکل ترکیبی PP10

جنرال الکتریک تجهیزات خود در نیروگاه بزرگ ریاض را بروزرسانی می‌کند

بروزرسانی تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی PP10

واحد کسب‌وکارهای نیروگاهی شرکت GE Vernova، از آغاز اجرای پروژه بهسازی تجهیزات خود در نیروگاه سیکل ترکیبی PP10 در ریاض عربستان خبر می‌دهد. هدف از اجرای این پروژه، تغییر سوخت مصرفی به گاز طبیعی است که در نهایت موجب کاهش آلایندگی زیست محیطی می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی PP10 در زمینی به مساحت ۵ میلیون مترمکعب، در حومه ریاض پایتخت عربستان ساخته شده‌است. این نیروگاه با ظرفیت ۳۵۰۰ مگاوات، یکی از بزرگترین نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جهان است و بیش از ۴۰ واحد توربین گاز GE7E در آن نصب و راه‌اندازی شده‌اند. نیروگاه مذکور، برق موردنیاز برای ۸۷۵ هزار خانوار در عربستان را تامین می‌کند.

دولت عربستان صعودی سیاستی را برای کاهش آلایندگی نیروگاه‌های این کشور تا سال ۲۰۳۰ دنبال می‌کند. در چارچوب این سیاست، پروژه تغییر سوخت نیروگاه PP10 به گاز طبیعی توسط GE Vernova و شرکت عربستانی الفنار انجام می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی PP10

شرکت GESAT حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌ آمریکایی GE Vernova و شرکت سرمایه‌گذاری‌های صنعتی عربستان موسوم به DUSSUR که ساخت قطعات و ارائه خدمات پشتیبانی از توربین‌های گاز پرقدرت جنرال الکتریک در عربستان صعودی را برعهده دارد نیز در این پروژه مشارکت خواهد کرد.

شرکت GESAT در این پروژه، اسکیدهای سوخت را می‌سازد که شامل ولوهای کنترلی، خطوط انتقال و تجهیزات جانبی برای کنترل فشار گاز مصرفی به‌عنوان سوخت برای توربین‌های گاز جنرال الکتریک نصب‌شده در نیروگاه PP10 خواهد بود. جنرال الکتریک تاکنون بیش از ۱۱۵۰ واحد از توربین‌های گاز GE7E خود را در نقاط مختلف دنیا نصب کرده‌است. در این میان ۲۷۰ واحد از این ماشین‌ها در نیروگاه‌های عربستان صعودی مورداستفاده قرار گرفته‌اند.

منبع:

ge

#جنرال الکتریک #پروژه ارتقا #نیروگاه سیکل ترکیبی #توربین گاز صنعتی #سوخت گاز طبیعی #آلایندگی زیست محیطی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها