اینتررائو به دنبال تولید توربین گاز بومی

تولید توربین گاز بومی

اینتررائو هلدینگ بزرگ انرژی روسیه، از برنامه خود برای تولید توربین گاز با مالکیت معنوی بومی در آینده نزدیک خبر می‌دهد. این خبر توسط مدیرعامل جدید این شرکت در حاشیه نشست بین‌المللی اقتصادی سنت پترزبورگ اعلام شد. این مقام ارشد روس تاکید کرد که هدف از پیشبرد این برنامه، دستیابی به فناوری طراحی و ساخت خانواده‌ای از توربین‌های گاز در کلاس‌های مختلف است که پاسخگوی نیاز بازار انرژی روسیه باشد.

روسیه مدت‌ها است که به دنبال پرکردن خلا موجود در صنعت انرژی خود در حوزه توربین گاز به‌ویژه توربین‌های گاز پرقدرت است. در یک دهه گذشته، بازیگران اصلی این صنعت شامل زیمنس و جنرال الکتریک، پروژ‌ه‌های مشترکی را با شرکت‌های روسی دنبال کردند که هیچ کدام به نتیجه نرسیدند. با حمله نظامی روسیه به اوکراین عملا ادامه حضور این شرکت‌ها در روسیه ممکن نبود.

بخوانید: افزایش درآمد اینتررائو، یکی از بازیگران اصلی صنعت نیروگاهی روسیه

مدیرعامل اینتررائو در سخنان خود تاکید کرده که برای نیل به هدف مذکور، این هلدینگ به دنبال تملک شرکت‌های فناور و توانمند در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات مرتبط با توربین گاز است و همچنین قصد دارد سهام خود در هلدینگ انرگوماش را افزایش دهد. با استناد به گزارش مالی منتشرشده اینتررائو، مجموع سفارش‌های دریافتی برای پروژه‌های مهندسی و ساخت تاسیسات و تجهیزات این شرکت، از مرز ۱۵۰ میلیارد روبل معادل ۱،۷ میلیارد دلار تجاوز کرده‌است.

در پاییز سال گذشته، اینتررائو اعلام کرد که سهام ۶۵ درصدی زیمنس انرژی مشترک با شرکت روسی پاور ماشین موسوم به SGTT را خریداری کرده‌است. همچنین هلدینگ اینتررائو سهام زیمنس در شرکت مشترک ترانسفورماتورهای وارونژ را تصاحب کرد. در اوایل سال جاری میلادی، اینتررائو مالکیت کامل کارخانجات اورال توربین را بدست آورد.

بخوانید:اینتررائو مالک جدید تاسیسات روسی زیمنس انرژی

همچنین این مجموعه فناور در سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۴۷ میلیارد روبل معادل ۵۳۰ میلیون دلار برای کسب مالکیت ۱۱ شرکت مهندسی مختلف و شرکت فناوری سیگما صرف کرده‌است. سهامداران اصلی این شرکت روسی شامل روس‌نفت‌گاز با سهام ۲۶،۳۷ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری اینتررائو با سهام ۲۹،۵۶ درصد است. همچنین ۸،۵۷ درصد از سهام اینتررائو به شرکت دولتی روسی Rosseti تعلق دارد و ۳۴،۲۴ درصد دیگر به‌عنوان سهام عمومی عرضه می‌شود.

منبع:

interfax

#توربین گاز روسیه #توربین گاز پرقدرت

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها