پره‌های متحرک

مشکل پره‌های متحرک گریبانگیر توربین‌های گازی بیشتری می‌شود

جی‌ئی اعلام کرده که اکسیداسیون پره‌های متحرک که شرکت اکسلون را مجبور به خاموش کردن چهار واحد توربین گاز اچ‌ای در تگزاس می‌کند، می‌تواند بر روی ۷۵ موتور ۹اف‌بی علاوه بر اچ‌ای نیز تاثیر بگذارد. جی‌ئی، با این حال، اعلام کرده که ۹اف‌بی کمتر از یک درصد از ناوگان توربین گاز جهانی را شامل می‌شود (از ۷،۵۰۰ توربین نصب‌شده در سراسر جهان). جی‌ئی اولین ۹اف‌بی خود را در سال ۲۰۰۳ فروخته‌است.

لازم به توضیح است که توربین گاز ۹اف‌بی متعلق به کلاس اِف می‌باشد. این خبر با اشاره راسل استوکس، مدیر اجرایی جی‌ئی پاور در سایت لینکدین، در مورد مسئله اکسیداسیون پره‌های متحرک موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفته‌است. همچنین، جی‌ئی اعلام کرده که در حالی که چهار واحد از کلاس اچ‌ای در تگزاس خاموش شده، اما ۱۰ واحد دیگر اچ‌ای در آمریکا همچنان فعالیت دارند.

 

منبع:

TurboMachinery Magazine 

 

*رولزرویس علت خوردگی پره‌های موتور ترنت اکس‌دبلیو‌بی را بررسی می‌کند

*فناوری پیچیده ساخت پره‌های توربین موتورهای هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها