ایرباس هندی

نقص فنی موتور و لغو پرواز ایرباس هندی

لغو پرواز ایرباس هندی

یک فروند جت مسافربری ایرباس A321neo متعلق به شرکت هواپیمایی ایندیگو، پس از برخاستن از باند فرودگاه دهلی نو، در آستانه انجام یک پرواز برنامه‌ریزی‌شده به مقصد شهر چنای در هندوستان، مجبور به لغو پرواز و بازگشت به فرودگاه مبدا شد. علت این حادثه، بروز نقص فنی در یکی از دو موتور لیپ این ایرباس هندی اعلام شده‌است. خوشبختانه در این حادثه، به هیچ یک از سرنشینان هواپیما آسیبی وارد نیامد.

پرواز شماره ۲۸۷۹ شرکت ایندیگو، پس از ترک باند شماره ۲۸ فرودگاه بین‌المللی ایندرا گاندی دهلی، در حال اوج‌گیری و در آستانه رسیدن به ارتفاع ۱۳ هزار پایی دچار نقص فنی در یکی از موتورهای خود شد. پس از این حادثه، خلبان مجبور به خاموش ‌کردن موتور مذکور و درخواست فرود اضطراری شد. این ایرباس هندی حامل ۲۳۰ مسافر بود و ۳۵ دقیقه پس از برخاستن، به طور ایمن در فرودگاه دهلی به زمین نشست. توضیحات دقیقی در مورد علت بروز حادثه و ماهیت مشکل فنی پیش‌آمده اعلام نشده‌است.

هواپیمای ایرباس A321neo مورد اشاره، به دو دستگاه موتور LEAP-1A محصول CFM اینترنشنال مجهز است. گواهینامه ایتاپس موتور LEAP-1A، زمان ۱۸۰ دقیقه پرواز ایمن هواپیما با یک دستگاه از این موتور را نشان می‌دهد.

تنها دو سال از عمر عملیاتی هواپیمای A321neo مورد اشاره در این حادثه می‌گذرد. موتورهای توربوفن روزآمد لیپ، به‌عنوان نسل جدید خانواده نام‌آشنای CFM56 مورد استقبال صنعت هوانوردی قرار گرفته‌اند. علیرغم این اقبال، مشکلات متعددی در این موتور گزارش شده‌ و اخیرا شرکت سازنده آن، مجبور به بازطراحی و تغییر پره داغ ردیف اول توربین شده‌است.

” بخوانید: شکستن پره فن موتور و فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ هندی ” 

چندی پیش، ایندیگو با نهایی کردن سفارش ۵۰۰ فروند هواپیما از ایرباس، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. ناوگان عملیاتی این شرکت هندی، هم‌اکنون شامل ۳۰۰ فروند هواپیما است که از این میان ۸۵ فروند آن‌ها از نوع ایرباس A321neo هستند.

منبع:

simpleflying

#سوانح هوایی #ایرباس #موتور لیپ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها