موتور پی‌دبلیو1100جی

عملکرد موتور PW1100G زیر ذره‌بین هندی‌ها

بیش از ۴۰ درصد ناوگان هواپیمایی داخلی هند از خانواده هواپیماهای ایرباس ای۳۲۰نئو متشکل شده‌است. اغلب این هواپیماها به موتور توربوفن پی‌دبلیو۱۱۰۰جی محصول شرکت پرت‌اندویتنی مجهز می‌باشند. سازمان هواپیمایی کشوری هندوستان از سال گذشته و پس از زمین‌گیر کردن ۱۱ فروند ایرباس ای۳۲۰نئو، بطور خاص و با وسواس بسیار زیاد عملکرد موتور پی‌دبلیو۱۱۰۰جی را زیر نظر گرفته‌است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که به طور مکرر، جت‌های مسافربری ایرباس ای۳۲۰ نئو هند با لغو ناخواسته برخاست روبرو شده و در چند مورد خاموشی موتور در حین پرواز گزارش شده بود.

هواپیماهای ایرباس ای320نئو

سازمان هواپیمایی کشوری هندوستان اخیرا دو رهنمود ایمنی دیگر شرکت‌های ایندیگو و گوایر مرتبط با عملکرد موتور پی‌دبلیو۱۱۰۰جی منتشر کرده‌است. بر اساس یکی از این رهنمودها، همه هواپیماهای ایرباس ای۳۲۰نئو مجهز به موتور پی‌دبلیو۱۱۰۰جی که از ماه اوت ۲۰۱۹ عملیاتی شده‌اند، باید به پره‌های طبقه سوم توربین کم‌فشار و جعبه دنده‌های بهسازی‌شده جدید مجهز شوند. ارزیابی‌ها نشان می دهد که دو شرکت ایندیگو و گوایر، ۱۲۷ فروند ایرباس ای۳۲۰نئو مجهز به موتور پی‌دبلیو۱۱۰۰جی در ناوگان عملیاتی خود دارند.

هواپیماهای ایرباس ای320نئو

ایندیگو از اولین بهره‌برداران هندی موتور پی‌دبلیو۱۱۰۰جی به شمار می‌رود که تجربیات تلخی با آن دارد. این شرکت هندی در نمایشگاه هوایی پاریس ۲۰۱۹ از ایرباس درخواست کرد که ۲۸۰ فروند سفارش جدید ایرباس ای۳۲۰نئو این شرکت را به جای موتورهای پرت‌اندویتنی به موتور روزآمد لیپ محصول سی‌اف‌ام اینترنشنال مجهز نماید.

 

منبع:

Flight Global

 

*گشایش مرکز پایش برخط توربین‌های شرکت نفت هند

*رکورد دو میلیون ساعت پرواز عملیاتی برای موتورهای پرت‌اندویتنی در هند

*سفارش ۱۰ میلیارد دلاری ایرلاین هندی برای موتورهای هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها