فروش موتورهای هوایی

سنگ‌اندازی آمریکا برای فروش موتورهای هوایی لیپ به چین

آمریکا قصد دارد مانع از فروش موتورهای هوایی به چین برای تجهیز هواپیماهای کومک‌ سی۹۱۹ شود. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داده که تلاش آمریکا ممکن است شامل اعمال محدودیت بر روی فروش موتورهای توربوفن روزآمد لیپ-۱سی محصول سی‌اِف‌اِم اینترنشنال شود. علاوه بر این، ممکن است تامین سامانه کنترل پرواز برای جت مسافربری باریک پیکر سی۹۱۹ که محصول شرکت آمریکایی هانی‌ول است، نیز با مشکل روبه‌رو شود.

سازوکاری احتمالی که آمریکا سعی دارد به وسیله آن، مانع از دسترسی چین به موتورهای لیپ شود، عدم تمدید مجوز صادرات برای بخش هوانوردی جنرال‌ الکتریک خواهد بود. پیش از این، دولت آمریکا در سال ۲۰۱۴، مجوز صادرات و فروش موتورهای هوایی لیپ-۱سی به چین را صادر کرده بود. شرکت سی‌اِف‌اِم حاصل سرمایه‌گذاری مشترک جنرال ‌الکتریک و سافران است. سایر نمونه‌های خانواده موتورهای لیپ بر روی هواپیمایی ایرباس‌ ای۳۲۰نئو و بوئینگ ۷۳۷ مکث نصب می‌شوند.

شرکت چین کومک، تاکنون شش فروند جت مسافربری سی۹۱۹ را بعنوان نمونه‌های اولیه تولید کرده که همگی به موتورهای لیپ-۱سی مجهز هستند. تاکنون، این شرکت بیش از ۳۰۰ سفارش قطعی برای هواپیمای سی۹۱۹ دریافت کرده که همگی از موتورهای لیپ-۱سی برای تامین نیروی پیشران استفاده خواهند کرد. کومک انتظار دارد اولین نمونه‌های عملیاتی سی۹۱۹ را تا دو سال آینده به مشتریان تحویل دهد.

 

منبع:

 Flight Global

 

*تمدید مجوز فروش موتورهای لیپ به چین

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها