بزرگترین مرکز تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی آسیا

کره جنوبی بزرگترین مرکز تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی آسیا را ایجاد می‌کند

بزرگترین مرکز تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی آسیا

مشکلات متعدد در تامین قطعات یدکی و دسترسی مطمئن عملیاتی به موتورهای هوایی برای جت‌های مسافربری، دولت کره جنوبی را بر آن داشته تا شرکت هواپیمایی کره را برای راه‌اندازی بزرگترین مرکز تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی آسیا در این کشور ترغیب کند. این مرکز که در کنار فرودگاه بین‌المللی ایچوان در سئول پایتخت کره جنوبی ساخته می‌شود، از سال ۲۰۲۷ وارد مرحله بهره‌برداری عملیاتی خواهد شد. مراسم کلنگ‌زنی برای آغاز فعالیت عمرانی ساخت این مرکز، در نیمه مارس ۲۰۲۴ با حضور مقامات عالی رتبه صنعتی هوانوردی کره جنوبی انجام شد.

شرکت هواپیمایی کره پیش از این، از سال ۲۰۱۵ مرکزی را برای پشتیبانی از موتورهای هوایی در این منطقه ایجاد کرده که در قالب پروژه اخیر با توسعه ظرفیت و امکانات آن، زمینه برای راه‌اندازی بزرگترین مرکز تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی در آسیا فراهم می‌شود. ساختمان اصلی این مرکز در هفت طبقه ساخته می‌شود که پنج طبقه بالای زمین و دو طبقه زیر زمین قرار دارد و در مجموع مساحتی معادل ۱۴۰ هزار مترمربع را تحت پوشش قرار می‌دهد.

یک بانک کره‌ای با تخصیص منابع مالی نزدیک به ۴۴۰ میلیون دلار، پشتیبانی مالی از این پروژه را برعهده گرفته‌است. این اقدام در شرایطی انجام شد که شرکت‌های هواپیمایی کره جنوبی علاوه‌ بر افزایش ظرفیت خود، هواپیماهای جدید را نیز به ناوگان اضافه کرده‌اند که تنوع محصولات موجود در ناوگان عملیاتی را افزایش داده‌است.

در حالی که ظرفیت کنونی مرکز تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی شرکت هواپیمایی کره نزدیک به ۱۰۰ موتور در سال است، انتظار می‌رود با راه‌اندازی مرکز جدید این ظرفیت به ۳۶۰ دستگاه موتور در سال افزایش یابد. در حال حاضر، خدمات تعمیر و نگهداری برای شش نوع موتور توربوفن مختلف در مرکز تعمیر و نگهداری شرکت هواپیمایی کره جنوبی انجام می‌شود. این موتورها شامل پرت‌اندویتنی PW4000 نصب‌شده بر روی هواپیماهای ایرباس A330، موتورهای توربوفن دنده‌ای نصب‌شده بر روی هواپیماهای ایرباس A220 و A320neo و امبرائرE2، موتور CFM56 محصول شرکت CFM اینترنشنال نصب‌شده بر روی هواپیماهای ایرباس A320 و بوئینگ B737 و موتور توربوفن سنگین GE90-115B محصول جنرال الکتریک نصب‌شده بر روی جت مسافربری بوئینگ B777 است.

بنابر اعلام مدیران ارشد شرکت هواپیمایی کره جنوبی، انتظار می‌رود در مرکز جدید علاوه بر موتورهای مذکور، ظرفیت و امکانات لازم برای ارائه خدمات تعمیر و نگهداری موتورهای ترنت XWB محصول رولزرویس نصب‌شده بر روی هواپیماهای پهن‌پیکر ایرباس A350 و همچنین موتور نسل جدید LEAP-1B محصول شرکت CFM اینترنشنال و موتور قدرتمند GEnx محصول شرکت آمریکایی جنرال الکتریک نیز فراهم شود.

سابقه فعالیت‌های شرکت هواپیمایی کره جنوبی در پشتیبانی از موتورهای هوایی به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد که در این مرکز در سئول، خدمات تعمیر و نگهداری برای موتورهای نصب‌شده بر روی هواپیماهای بوئینگ B707 انجام می‌شد. از آن زمان تاکنون، بالغ بر پنج هزار شاپ ویزیت برای موتورهای هوایی در این مرکز انجام شده و کره جنوبی امیدوار است با راه‌اندازی مرکز جدید به یکی از قطب‌های اصلی ارائه خدمات تعمیر و نگهداری در آسیا تبدیل شود. همچنین، قرار است علاوه بر تایید گواهینامه لازم از سازمان هواپیمایی کشوری کره جنوبی، مجوزهای موردنیاز از اداره ملی ایمنی هوانوردی فدرال  آمریکا FAA، سازمان ایمنی هوانوردی اروپا یاسا و سازمان هواپیمایی کشوری چین CAAC نیز برای این مرکز دریافت شود.

منبع:

simpleflying

#تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها