موتورهای هوایی

سرمایه‌گذاری مفصل روسیه برای ایجاد زیرساخت‌های آزمایشی موتورهای هوایی

در منطقه پرم روسیه، یک مجموعه ویژه آزمایش موتورهای هوایی روزآمد پی‌دی-۳۵ با نیروی پیشران بالا راه‌اندازی خواهد شد که شامل هشت سلول تست است. در روزهای پایانی ماه می، یک هیات عالی‌رتبه دولتی روسیه به همراه وزیر صنعت و تجارت این کشور از این مرکز بازدید کرد. مسکو برای تحقق این برنامه جاه‌طلبانه، نزدیک به ۲۶ میلیارد روبل معادل ۳۹۰ میلیون دلار منابع مالی کنار گذاشته‌است. انتظار می‌رود با پایان فعالیت‌های عمرانی و نصب تجهیزات، این مجموعه از سال ۲۰۲۴ آماده بهره‌برداری باشد. بر اساس برنامه زمان‌بندی، طراحی این مجموعه معظم در سال جاری میلادی پایان می‌یابد.

دو سال پس از آن، سه استند تست برای آزمایش مولفه‌ای ژنراتور گاز، کمپرسور و محفظه احتراق تکمیل می‌شود و یک سال پس از آن، سه سلول تست برای آزمایش موتورهای کامل به بهره‌برداری می‌رسد و دو تست استند دیگر، در سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهند شد. با استفاده از این مجموعه آزمایشی منحصر به فرد، تولید موتورهای توربوفن نسل آینده روسی در شرکت‌های وابسته به اتحادیه موتورسازی روسیه (یوئی‌سی) مستقر در منطقه پرم، از سال ۲۰۲۸ کلید می‌خورد. علاوه بر موتور پی‌دی-۳۵، موتورهای پی‌دی-۱۴، پی‌اس-۹۰ای و پی‌دی-۸ در این مرکز مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وزیر صنعت و تجارت روسیه ادعا کرد که این مرکز به پیشرفته‌ترین و روزآمدترین مرکز آزمایشگاهی موتورها تبدیل خواهد شد. در نگاهی اقتصادی، روس‌ها امیدوارند با استفاده از تاسیسات مفصل این مرکز جدید، علاوه بر آزمایش توسعه‌ای موتورهای جدید خود، امکان آزمایش موتورهای هوایی ساخت کشورهای دیگر و ارائه خدمات به مشتریان بین‌المللی را داشته باشند. برای حصول اطمینان از امکان بهره‌برداری عملیاتی از این مرکز بزرگ تا سال ۲۰۲۴، با هماهنگی مقامات محلی در منطقه پرم تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها به منظور استقرار نیروی انسانی و پشتیبانی از آنها اندیشیده شده‌است.

یکی از روندهای مورد تاکید دولت روسیه در اجرای سیاست‌های راهبردی جدید در حوزه هوانوردی، استفاده موثر و بیشینه از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های داخلی است. از جمله شرکت‌های شناخته‌شده و معتبر روسی فعال در پروژه توسعه زیرساخت‌های کلیدی آزمایش موتورهای هوایی می‌توان به مرا مستقر در مسکو و سی‌ئی‌سی مستقر در سنت پترزبورگ اشاره کرد که اجرای چندین پروژه موفق را در کارنامه خود دارند.

 

منبع:

kommersant

Aviaport

Ivchenko

 

*پروژه ۳۰۰ میلیون دلاری روستک برای راه‌اندازی سلول تست موتور توربوفن پی‌دی۳۵

*موتور پی‌دی۳۵ توربوفن قدرتمند روسی برای آینده

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی