پالایشگاه

تامین تجهیزات برای یک پالایشگاه در اندونزی توسط زیمنس

شرکت زیمنس اعلام کرد مجموعه‌ای از تجهیزات تولید توان و کمپرسور را برای پالایشگاه بالیک‌پاپان در اندونزی تامین خواهد کرد. مالک و بهره‌بردار این پالایشگاه، شرکت پِرسِرو است که طرح جامع توسعه آن شامل ساخت یک واحد شکست کاتالیستی در بستر سیال (آراف‌سی‌سی) با ظرفیت نامی تولید ۹۰ هزار بشکه در روز، یک واحد سولفورزدایی از گاز ال‌پی‌جی، یک واحد بازیافت پروپیلن، واحد تصفیه هیدروژنی و واحد تقطیر با ظرفیت ۸۰ هزار بشکه در روز است. تعهد زیمنس در قبال این مجتمع پتروشیمی شامل تامین ۱۷ کمپرسور رفت و برگشتی به همراه یک اکسپندر گاز تک مرحله‌ای است.

کمپرسورهای موردنظر برای تجهیز این واحد شامل هشت نمونه اچ‌اچ‌ئی-وی‌ال، دو نمونه اچ‌اچ‌ئی‌-اف‌بی، چهار واحد کمپرسور اچ‌اچ‌ئی-وی‌جی و سه کمپرسور اچ‌اس‌ئی است. علاوه بر این، زیمنس چهار واحد توربین گاز صنعتی اس‌جی‌تی-۸۰۰ و پنج واحد توربین بخار اس‌اس‌تی-۶۰۰ را برای نیروگاه بالیک‌پاپان تامین خواهد کرد. اکسپندر گاز داغ حرارت تلف‌شده در رآکتور آراف‌سی‌سی را بازیافت کرده و با استفاده از آن حدود ۲۰ مگاوات توان آزاد را فراهم می‌آورد.

این توان برای راه‌اندازی دمنده هوای مرکزی مجتمع در کنار یک توربین بخار بکار گرفته می‌شود. کمپرسورهای فروخته‌شده توسط زیمنس، از نوع صنعتی پرکار با سطح ارتعاش پایین هستند که تعمیر و نگهداری آنها بسیار ساده و ارزان‌قیمت است. زیمنس اولین کمپرسور کلاس اچ‌اچ‌ئی خود را پنجاه سال پیش عرضه کرد و تاکنون بیش از سه هزار واحد از این کمپرسورها در سراسر دنیا وارد چرخه عملیاتی شده‌است. انتظار می‌رود با پایان نصب این تجهیزات، مرحله اولیه راه‌اندازی آنها تا سال ۲۰۲۲ انجام شود.

 

منبع:

Diesel and Gas Turbine

 

*تامین قطعات توربین گاز برای نیروگاهی در اندونزی توسط یک شرکت روس برای نخستین بار

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها