شرکت سامانههای نیروگاهی میتسوبیشی هیتاچی از پایان آزمایشهای صحهگذاری و آغاز بهرهبرداری عملیاتی کامل از نیروگاه سیکل ترکیبی تی-پوینت۲ خبر میدهد. هسته مرکزی این نیروگاه مبتنی بر یک توربین گاز روزآمد است که بنابر ادعای میتسوبیشی، رکورد توان خروجی و بهرهوری را جابهجا کردهاست. فعالیتهای عمرانی در نیروگاه تی-پوینت۲ در ماه مارس به پایان رسید. از آن زمان تاکنون، متخصصان میتسوبیشی جوانب مختلف کارکردی توربین گاز خود و راهحلهای دیجیتال نصبشده برای پایش و کنترل تجهیزات نیروگاه در قالب قرارداد نگهداری بلندمدت را بررسی کردهاند.
برای هشت هزار ساعت عملیاتی اولیه که تقریبا معادل یک سال کارکرد نرمال نیروگاه میباشد، برنامههای دقیق ارزیابی و پایش میدانی پیشبینی شدهاست. میتسوبیشی مدعی است روزآمدترین توربین گاز خود در کلاس جیایسی را به همراه راهحل دیجیتال تامانی در نیروگاه تی-پوینت۲ کوپل کردهاست. این شرکت ژاپنی مدعی است بهرهوری سیکل ترکیبی نیروگاه تی-پوینت۲، از مرز ۶۴ درصد عبور کرده و توربین گاز کلاس جیایسی برای اولین بار به دمای ورودی توربین معادل ۱۶۵۰ درجه سانتیگراد دست یافتهاست.
این توربین گاز ۶۵ درصد کاهش در آلایندگی کربنی را ثبت کرده و امکان استفاده از سوختهای تجدیدپذیر هیدروژنی را بطور کامل دارد. همچنین برای اولین بار، سامانه کنترل دیجیتال نتمیشن ۴اس در نیروگاه تی-پوینت۲ بکار گرفته شدهاست. بنابر اعلام اماچپیاس، نام این شرکت به زودی به میتسوبیشی پاور تغییر مییابد. پروژه اخیر، دستاوردی بزرگ در صنعت توربین گاز برای میتسوبیشی بهشمار میرود.
منبع:
*تقدیر از راهحل دیجیتال مدیریت نیروگاهی میتسوبیشی توسط موسسه معتبر بینالمللی