اوگاندا

توافق رولز رویس و خطوط هوایی اوگاندا برای خدمات پشتیبانی جامع

رولز رویس قرارداد خدمات نگهداری و پشتیبانی جامع برای موتورهای توربوفن ترنت۷۰۰۰ نصب‌شده بر روی دو فروند جت مسافربری ایرباس ای۳۳۰نئو را به امضا رساند. اوگاندا ایرلاینز، اولین فروند ای۳۳۰نئو خود را در دسامبر ۲۰۲۰ و فروند دوم را در ژانویه ۲۰۲۱ تحویل گرفته‌است. خدمات جامع ارائه‌شده توسط رولز رویس موسوم به توتال‌کِر، فراتر از یک برنامه نگهداری موتور هوایی بوده و بر اساس مفاهیم تعمیر و نگهداری پیش‌دستانه با هدف افزایش قابلیت‌اطمینان تدوین شده‌است.

رولز رویس با استفاده از داده‌های ارزنده عملیاتی به‌ دست‌آمده از ناوگان موتورهای ترنت۷۰۰۰ خود در سراسر دنیا، این برنامه جامع نگهداری و پشتیبانی را به‌روزرسانی کرده و به بهره‌برداران آن اجازه‌ می‌دهد که هزینه‌های عملیاتی موتورهای خود را بطور ملموس و قابل اندازه‌گیری به کمترین میزان ممکن کاهش دهد. ترنت۷۰۰۰ به‌عنوان موتور اختصاصی هواپیمای ای۳۳۰نئو، هفتمین و جدیدترین عضو خانواده موتورهای توربوفن ترنت محصول رولز رویس است که اخیرا، بیست و پنجمین سالگرد تولد خود را با مجموع ساعات عملیاتی پروازی ۱۵۰ میلیون ساعت جشن گرفته‌است.

اولین موتور ترنت۷۰۰۰، در نوامبر ۲۰۱۸ وارد خدمت عملیاتی شد و بر مبنای ۵۰ میلیون ساعت پروازی ثبت‌شده توسط موتورهای ترنت۷۰۰، به‌عنوان گزینه اصلی نمونه‌های پایه ای۳۳۰ توسعه یافته‌است. ترنت ۷۰۰۰ با نیروی پیشران ۷۲ هزار پاوند با عملکردی بهینه، موجب بهبود مصرف سوخت به میزان ۲۵ درصد در مقایسه با سایر نمونه‌های این خانواده برای هواپیمای ای۳۳۰نئو و کاهش قابل‌ملاحظه نویز می‌شود. اوگاندا ایرلاینز به‌عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم این کشور آفریقایی از سال ۱۹۷۷ آغاز بکار کرده‌است. ناوگان عملیاتی پروازی این شرکت، علاوه بر دو فروند هواپیمای ایرباس خریداری‌شده جدید، شامل چهار فروند بمباردیه سی‌آرجی۹۰۰ و دو فروند ایرباس ای۳۳۰-۸۰۰ است.

 

منبع:

rolls-royce

 

*رضایت رولزرویس از تولید موتورهای ترنت ۷۰۰۰

*اولین برنامه تعمیر موتور ترنت ۷۰۰۰ در تاسیسات شرکت دلتا

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها