صلاحیت کلیموف برای توسعه موتورهای هوایی

تایید صلاحیت کلیموف برای توسعه موتورهای هوایی غیرنظامی

صلاحیت کلیموف برای توسعه موتورهای هوایی

صلاحیت کلیموف برای توسعه موتورهای هوایی، توسط آژانس حمل و‌ نقل هوایی فدرال روسیه روس آویاتسیا مورد تایید قرار گرفت. بر اساس گواهینامه صادرشده، این شرکت بعنوان بخشی از اتحادیه موتورسازان روسیه یوئی‌سی، مجوز لازم برای توسعه و تولید موتورهای هوایی جهت نصب بر روی انواع پرنده‌های غیرنظامی را دریافت کرده‌است. در چارچوب این تاییدیه،‌ شرکت کلیموف قادر خواهد بود علاوه ‌بر توسعه موتورها و تجهیزات هوایی مرتبط، پروژه‌های بهسازی آن‌ها را با شرط اجابت الزامات صلاحیت پروازی و الزامات محیطی انجام دهد. کلیموف همچنین امکان تولید انبوه قطعات،‌ مجموعه‌ها و سامانه‌های عملیاتی و اعمال تغییرات جزئی در محصولات صلاحیت‌دار سازنده‌های دیگر را بدست آورده‌است.

بخوانید: افزایش تولید تجهیزات غیرنظامی کلیموف با کمک مالی بانک روسی

فرآیند بازرسی از شرکت کلیموف برای ارزیابی صلاحیت این مجموعه، در چارچوب مجموعه مقررات بخش جِی از پارت ۲۱ قوانین هوانوردی فدرال روسیه انجام شده‌است. لازم به یادآوری است که این قوانین منطبق بر قوانین اداره هوانوردی فدرال آمریکا اف‌ای‌ای تدوین شده‌است. ساختار سازمانی و فرآیندهای کنترل کیفی، سازوکارهای تعامل با تامین‌کنندگان و کاربران، رویه‌های انجام فعالیت‌های پژوهش و توسعه و استقالال نظام مدیریت صلاحیت پروازی، از جمله مواردی بود که در این فرآیند مورد ارزیابی قرار گرفت. هدف نهایی، صدور گواهینامه صلاحیت تشکیلات طراحی یا دی‌اوای برای شرکت کلیموف بوده‌است. در دسامبر ۲۰۲۱، کلیموف پس از رفع یافته‌های حاصل از فرآیند بازرسی توسط متخصصان آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه، این مجموعه را برای صدور گواهینامه دی‌اوای قانع کرد.

بخوانید: تایید مرکز تست جدید کلیموف توسط آژانس حمل و نقل فدرال روسیه

صنعت هوانوردی روسیه با سابقه‌ای طولانی و درخشان در یک دهه اخیر، با نگرشی مثبت به توسعه بازار و پیوستن به شبکه جهانی تامین‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات، در تلاش است تا با دنبال کردن رویه‌های استاندارد غربی، راه را برای حضور فعال در این عرصه هموار کند. رقبای غربی روسیه، همواره به بهانه اجرا نشدن رویه‌ها و آیین نامه‌های استاندارد مطابق قوانین اف‌ای‌ای یا یاسا، مانع از حضور جدی روسیه در صنعت هوانوردی غیرنظامی جهان شده‌اند. بنظر می‌رسد با رویکرد جدید روسیه در این حوزه، از این پس قواعد بازار دستخوش تغییراتی خواهد شد.

 

منبع:

uecrus

 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها