کاهش سود وارتسیلا

کاهش سود علیرغم افزایش فروش وارتسیلا در سال ۲۰۲۲

کاهش سود وارتسیلا

جدیدترین گزارش مالی منتشرشده توسط وارتسیلا، حکایت از افزایش ۲۲ درصدی فروش خالص این شرکت در سال ۲۰۲۲ دارد، اما در عین حال، بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که این مجموعه متحمل ۲۶ میلیون یورو زیان در عملکرد مالی خود شده‌است. بخش بزرگی از کاهش سود وارتسیلا حاصل خروج این شرکت از بازار روسیه پس از تحولات مربوط به حمله نظامی این کشور به اوکراین است. بر این اساس، مجموع سفارش‌های ثبت‌شده توسط این شرکت فنلاندی در سال ۲۰۲۲، با شش درصد افزایش روبرو بوده‌است.

علاوه بر خروج وارتسیلا از بازار روسیه، کاهش ظرفیت تولید در تاسیسات این شرکت در تریسته ایتالیا، به‌عنوان دومین عامل منتج به زیان مالی در سال گذشته میلادی گزارش شده‌است. مدیران ارشد این شرکت فنلاندی امیدوارند در سال ۲۰۲۳، با تکیه بر گسترش فعالیت خود در حوزه موتورهای مورداستفاده در شناورها، بتوانند زیان سال گذشته را جبران کنند. البته در سال ۲۰۲۲ نیز، این شرکت بزرگترین سفارش خود برای موتورهای دریایی را با هدف تامین نیروی پیشران برای شناورهای حامل LNG دریافت کرد.

بر اساس گزارش منتشرشده، بیش از ۴۶۶ سفارش در این حوزه به وارتسیلا ارائه شده که این رقم ۶۰ درصد ظرفیت کل شناورهای فعال را شامل می‌شود. در عین حال، این شرکت برنامه‌هایی را برای صرفه‌جویی سالانه ۲۵ میلیون یورو تا سال ۲۰۲۵، برای بهبود عملکرد اقتصادی خود در دستورکار دارد. وارتسیلا سرمایه‌گذاری مفصلی را برای کاهش آلایندگی در محصولات خود انجام داده و امیدوار است در سال‌های پیش‌رو با توسعه بازار در این زمینه، سهم بزرگتری را از سبد درآمدی خود کسب کند.

منبع:

dieselgasturbine

#وارتسیلا

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها