کمبود قطعات موتورهای هواپیما

تداوم کمبود قطعات برای موتورهای پرت‌اندویتنی

کمبود قطعات موتورهای هواپیما

بنابر اعلام مدیران ارشد شرکت پرت‌اندویتنی، کمبود دسترسی به قطعات فلزی پیچیده مورداستفاده در موتورهای توربوفن، در سال جاری میلادی گریبان‌گیر این صنعت خواهد بود. این اظهارات در حالی اعلام شد که مسئولان این غول فناوری آمریکایی، از موفقیت مالی در سال ۲۰۲۲ خبر می‌دهند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات، پر بودن ظرفیت کارگاه‌های ریخته‌گری خاص برای ساخت برخی از قطعات کلیدی در موتورهای توربوفن غیرنظامی اعلام شده‌است. انتظار می‌رود که مشکل کمبود قطعات موتورهای هواپیما تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد.

موتورهای توربوفن دنده‌ای PW100G محصول پرت‌اندویتنی، نیروی پیشران خانواده هواپیماهای مسافربری ایرباس A320neo را تامین می‌کنند. شرکت کالینز، یکی از سازندگان قطعات برای این موتورها است که با مشکلات تامین و پشتیبانی کارگاه‌های ریخته‌گری دست به گریبان است.

شرکت پرت‌اندویتنی در سال ۲۰۲۲، سود عملیاتی معادل ۱,۱ میلیارد دلار را گزارش کرده‌است. این در حالی است که رقم مشابه برای این پارامتر مهم در عملکرد مالی پرت‌اندویتنی در سال ۲۰۲۱، تنها ۴۵۴ میلیون دلار بوده‌است. البته باید توجه داشت که در دوران پیش از همه‌گیری ویروس کووید۱۹، سود عملیاتی پرت‌اندویتنی برای سال ۲۰۱۹، معادل ۱,۸ میلیارد دلار گزارش شده بود. مجموع درآمدهای حاصل از فروش محصولات پرت‌اندویتنی در سال ۲۰۲۲، بالغ بر ۲۰,۵ میلیارد دلار اعلام شده‌است.

شرکت پرت‌اندویتنی در سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۱۲ موتور توربوفن تجاری، شامل خانواده PW1100G را به مشتریان تحویل داده‌است. این آمار در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۱۹، به ترتیب ۶۲۳ و ۷۴۶ دستگاه بوده‌است. همچنین بخش کانادایی پرت‌اندویتنی در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۹۶۵ دستگاه انواع موتورهای توربوپراپ را به مشتریان خود در سراسر جهان تحویل داده‌است.

علیرغم آمار مالی امیدوارکننده اعلام‌شده توسط مدیران پرت‌اندویتنی، عدم دسترسی به‌موقع و کافی به تامین‌کنندگان خدمات ریخته‌گری و فورج برای قطعات فلزی و همچنین ارائه‌دهندگان خدمات ساخت قطعات دقیق، مورداستفاده در موتورهای توربوفن هوایی غیرنظامی، به‌عنوان بزرگترین چالش این صنعت در سال جاری میلادی موردتوجه قرار گرفته‌است.

منبع:

flightglobal

#پرت‌اندویتنی #موتور هوایی #ایرباس #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها