تجارت سوخت پایدار هوانوردی

رونق در تجارت سوخت پایدار هوانوردی

تجارت سوخت پایدار هوانوردی

شرکت نسته، از تولیدکنندگان سوخت پایدار هوانوردی SAF، از امضای چند قرارداد مختلف خبر می‌دهد. یکی از این قراردادها بین بوئینگ و نسته به امضا رسیده‌است. بر این اساس، میزان خرید سوخت SAF از شرکت نسته توسط بوئینگ در سال ۲۰۲۳، دو برابر سال گذشته میلادی خواهد شد. بر این اساس، بوئینگ ۲۱,۲ میلیون لیتر سوخت پایدار هوانوردی از نسته خریداری می‌کند و با ترکیب ۳۰ به ۷۰، آن را با سوخت متعارف جت ترکیب کرده و بکار می‌گیرد. بوئینگ در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد برنامه‌ای را با هدف سازگار‌‌کردن هواپیماهای مسافربری ساخت خود، برای استفاده ۱۰۰ درصدی از سوخت SAF تا سال ۲۰۳۰ دنبال می‌کند.

تجارت سوخت پایدار هوانوردی

در توافق تجاری دیگر بین شرکت نسته و شرکت هواپیمایی ویز ایر، مقرر شده از سال ۲۰۲۵ تامین سوخت SAF برای این شرکت، توسط نسته انجام شود. در قالب این قرارداد سه ساله، نسته متعهد می‌شود ۳۶ هزار تن سوخت SAF در هر سال در اختیار این شرکت هواپیمایی قرار دهد. مقر اصلی شرکت ویز ایر در بوداپست مجارستان واقع شده و با خرید هواپیماهای ایرباس A320neo، ناوگان خود را روزآمدسازی می‌کند. این شرکت موفق شده در سال ۲۰۲۲، میزان آلایندگی کربن خود را به پایین‌ترین حد، معادل ۵۵,۲ گرم به ازای هر کیلومتر مسافر کاهش دهد.

رونق در تجارت سوخت پایدار هوانوردی

شرکت نسته قرارداد دیگری را برای فروش سوخت پایدار هوانوردی با شرکت بل تکسترون به امضا رسانده‌است. اخیرا بالگرد بل۵۰۵، به‌عنوان نخستین بالگرد تک موتوره، برای اولین بار پروازی با استفاده از سوخت ۱۰۰ درصدی SAF انجام داد.

سوخت پایدار هوانوردی

منبع:

asianaviation

#سوخت پایدار هوانوردی #بوئینگ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها