نیروگاه سیکل ترکیبی رایونگ

آغاز بهره‌برداری عملیاتی از توربین گاز میتسوبیشی در نیروگاه سیکل ترکیبی تایلند

توربین گاز میتسوبیشی در نیروگاه سیکل ترکیبی رایونگ

میتسوبیشی از آغاز بهره‌برداری عملیاتی از اولین واحد توربین گاز پرقدرت M701JAC، نصب‌شده در نیروگاه سیکل ترکیبی گازسوز در استان رایونگ تایلند خبر می‌دهد. میتسوبیشی در سال ۲۰۱۸، با دولت تایلند قراردادی را به امضا رساند که در قالب آن متعهد شد تجهیزات موردنیاز برای ساخت دو نیروگاه سیکل ترکیبی عملیاتی، هر کدام با ظرفیت ۲,۶۵ گیگاوات در استان‌های چانبوری و رایونگ را تامین نماید. بر این اساس، مقرر شد چهار واحد توربین گاز M701JAC ساخت میتسوبیشی به تایلند منتقل شود.

انتظار می‌رود این دو نیروگاه روزآمد از اکتبر ۲۰۲۴، به طور کامل مورد بهره‌برداری عملیاتی قرار گیرند. هر یک از این دو نیروگاه سیکل ترکیبی، شامل چهار واحد تولید توان، هر کدام متشکل از یک واحد توربین گاز، یک واحد توربین بخار، یک واحد ژنراتور بازیافت حرارتی بخار و یک واحد ژنراتور است.

نیروگاه سیکل ترکیبی رایونگ در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی بانکوک پایتخت تایلند قرار دارد و بهره‌برداری از آن توسط شرکت گلف PD انجام می‌شود. این شرکت حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت توسعه انرژی گلف و شرکت میتسوئی است. این دو نیروگاه به شبکه تولید و توزیع ملی برق تایلند متصل می‌شوند.

منبع:

power-technology

#میتسوبیشی #نیروگاه سیکل ترکیبی #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها