توربین های گاز جنرال الکتریک در عراق

جنرال الکتریک توربین‌های گاز خود در عراق را تعمیر و بازسازی می‌کند

تعمیر و نگهداری توربین های گاز جنرال الکتریک در عراق

جنرال الکتریک در راستای پشتیبانی از وزارت برق عراق، با هدف حصول اطمینان از تامین برق موردنیاز این کشور در پیک مصرف تابستانی در چند ماه اخیر، برنامه مفصلی را برای تعمیر، بازسازی و ارتقای توربین‌های گاز نصب‌شده خود در نیروگاه‌های مختلف این کشور اجرا کرده‌است. بر این اساس، در نیمه نخست سال جاری میلادی، توربین‌های گاز جنرال الکتریک با ظرفیت مجموع ۱۴۰۰ مگاوات مورد تعمیر و بازسازی و ارتقا قرار گرفته‌اند.

” بخوانید: ارزش مالی پروژه‌ های تامین برق جاری و برنامه‌ریزی‌شده عراق

در قالب این برنامه، جنرال الکتریک دو واحد توربین گاز خود با ظرفیت مجموع ۲۰۰ مگاوات را در نیروگاه الزبیر بازسازی کرده‌است. همچنین یک واحد توربین گاز ۱۰۰ مگاواتی دیگر جنرال الکتریک در نیروگاه شط البصره مورد بازرسی دقیق قرار گرفته و قطعات عمده آن تعبیه شده‌است.

پروژه تعمیر و نگهداری شش واحد توربین گاز جنرال الکتریک در نیروگاه الخیرات با ظرفیت مجموع ۶۰۰ مگاوات نیز با همکاری مستقیم جنرال الکتریک و وزارت برق عراق به پایان رسیده‌است. در این پروژه، جنرال الکتریک خدمات پشتیبانی و مهندسی را ارائه کرده و همچنین قطعات یدکی لازم را تامین کرده‌است. همچنین در نیروگاه القدس، دو واحد توربین گاز جنرال الکتریک با ظرفیت مجموع ۲۰۰ مگاوات ارتقا یافتند. در پروژه‌ای دیگر، جنرال الکتریک بسته ارتقای خود موسوم به AGP را بر روی ماشین‌های نصب‌شده در نیروگاه نینوا اعمال کرده‌است.

” بخوانید: ارزش مالی پروژه‌ های تامین برق جاری و برنامه‌ریزی‌شده عراق

وزارت برق عراق تاکید دارد که در پروژه‌های بازرسی، تعمیر، بازسازی و ارتقای توربین‌های گاز انجام‌شده با همکاری جنرال الکتریک، بخش بزرگی از نیروهای فنی و مهندسی، بالغ بر ۹۰ درصد از پرسنل عراقی تشکیل شده‌اند.

جنرال الکتریک از سال ۲۰۱۱ تاکنون، در تعمیر و نگهداری تجهیزات نیروگاهی با ظرفیت مجموع ۱۹ هزار مگاوات در نقاط مختلف عراق مشارکت داشته‌است. در سال ۲۰۲۱، این شرکت بزرگ آمریکایی، طرحی جامع برای عرضه ۲۴۰ واحد توربین گاز در نقاط مختلف این کشور، شامل شمال عراق و بخش‌های کردنشین به دولت بغداد ارائه کرد. جنرال الکتریک بزرگترین ناوگان عملیاتی توربین‌های گاز صنعتی جهان را در اختیار دارد. مجموع ساعات عملیاتی این ناوگان از ۶۷۰ میلیون ساعت تجاوز کرده‌است.

منبع:

zawya

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #پروژه ارتقا #تعمیر و نگهداری توربین گازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها