دفتر طراحی اتحادیه موتورسازان روسیه

راه‌اندازی دفتر طراحی جدید توسط اتحادیه موتورسازان روسیه

دفتر طراحی اتحادیه موتورسازان روسیه در سامارا

اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، وابسته به هلدینگ دولتی روستک، از راه‌اندازی یک دفتر طراحی و مرکز پژوهش و توسعه جدید در سامارا خبر می‌دهد. بنابر گزارش منتشرشده، بالغ بر ۱.۵ میلیارد روبل معادل ۱۸ میلیون دلار برای ساخت و راه‌اندازی این مرکز در مساحت ۱۰ هزار مترمربع هزینه شده‌است. انتظار می‌رود متخصصان این مرکز بر روی پروژه‌های مرتبط با توربین گاز با کاربردهای مختلف نیروگاهی، انتقال انرژی و هوانوردی فعالیت کنند.

” بخوانید: راه‌اندازی مرکز جدید تولید کمپرسور در سامارا

بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، در مرحله اولیه بهره‌برداری از این دفتر طراحی ۵۰۰ فرصت شغلی شامل مهندسان طراح و محاسب و متخصصان فنی در حوزه‌های مرتبط با توربین گاز ایجاد خواهد شد. همچنین ادعا شده که این تاسیسات به سامانه ذخیره‌سازی و پردازش داده مستقل خود مجهز است و انواع سخت‌افزار و نرم‌افزارهای لازم برای انجام تحلیل‌های دقیق مهندسی فراهم شده‌است.

یکی از اهداف تعیین‌شده برای این مرکز، کاهش مدت‌زمان توسعه مهندسی یک توربین گاز به ۴ تا ۵ سال است. بر این اساس، انتظار می‌رود مراحل کامل توسعه، از طراحی مفهومی تا استخراج نقشه‌های ساخت برای یک توربین گاز جدید در مدتی کمتر از ۵ سال در دفتر طراحی جدید UEC در سامارا انجام شود.

مرکز آموزشی مهندسی شرکت کوزنتسف از زیرمجموعه‌های اتحادیه موتورسازان روسیه، به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان نیروی انسانی متخصص برای این مرکز، کار خود در پشتیبانی از این دفتر طراحی جدید را از چند ماه پیش آغاز کرده‌است.

این شرکت برای به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات خود بالغ بر ۴۰ میلیارد روبل معادل ۴۷۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داده که در قالب این برنامه مدرن‌سازی ۱۲ مرکز جدید در این شرکت راه‌اندازی خواهد شد. بنظر می‌رسد با خروج بازیگران اصلی صنعت توربین گاز جهان به‌ویژه زیمنس و جنرال الکتریک از بازار روسیه، نهادهای مسئول در این کشور تصمیم گرفته‌اند به صورت بنیادی، توسعه محصولات در این حوزه راهبردی را با تکیه بر توانمندی داخلی خود دنبال کنند.

منبع:

uecrus

#اتحادیه موتورسازان روسیه #توربین گاز صنعتی #روستک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها