تقویت فشار میدان شرق روسیه

توربین‌های گاز جدید برای تقویت فشار بزرگترین میدان شرق روسیه

تقویت فشار میدان شرق روسیه

اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، وابسته به هلدینگ بزرگ دولتی روستک، از تامین چهار واحد توربین گاز برای نصب در میدان کویتکینسکایه در منطقه ایرکوت خبر می‌دهد. این میدان بزرگترین ذخیره گاز در شرق روسیه را در خود جای داده‌ و توربوکمپرسورهای مذکور در اختیار شرکت خطوط انتقال گاز سیبری قرار داده می‌شود. شرکت ریبینسک وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه، توسعه‌دهنده این توربوکمپرسور ۱۶ مگاواتی است.

بخش خدمات مهندسی UEC، آماده‌سازی و تست واحدهای مذکور برای نصب و استقرار در میدان گازی شمال شرق روسیه را انجام خواهد داد. با تحویل این چهار واحد توربین گاز GPA-16، ظرفیت مجموع واحدهای تحویل داده شده به شرکت انتقال گاز سیبری به ۳۷۰ مگاوات می‌رسد.

بنابر گزارش اعلام‌شده توسط اتحادیه موتورسازان روسیه، از سال ۲۰۰۹ تاکنون، بالغ بر ۱۰۰ واحد از توربوکمپرسورهای GPA-16 توسط شرکت ریبینسک تولید و عرضه شده‌است. طراحی این ماشین‌های به گونه‌ای انجام شده که عملکرد ایستگاه تقویت فشار خطوط انتقال گاز را به صورت بهینه‌ای افزایش دهد.

مجموع ذخایر بزرگترین میدان گازی شرق روسیه، بالغ بر ۱.۸ تریلیون مترمکعب برآورد می‌شود. گاز استحصال شده از این میدان، برای مصرف‌کنندگان روسی در مناطق شرق دور و همچنین مشتریان خارجی در حوزه آسیا اقیانوسیه منتقل می‌شود.

منبع:

uecrus

#اتحادیه موتورسازان روسیه #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها