نیروگاه اوکلاهاما

میتسوبیشی دومین توربین گاز پرقدرت را برای نیروگاه اوکلاهاما تامین می‌کند

تامین توربین گاز میتسوبیشی برای نیروگاه اوکلاهاما

شرکت ژاپنی میتسوبیشی، از امضای قرارداد برای تامین دومین توربین گاز پرقدرت روزآمد خود برای نصب در مرکز انرژی گرندریور در ایالت اوکلاهاما آمریکا خبر می‌دهد. بر اساس این توافق، برای نخستین بار یک واحد توربین گاز روزآمد M501JAC در پیکربندی سیکل ساده در آمریکا بکار گرفته می‌شود.

در قالب این پروژه، واحد چهارم نیروگاه گرندریور که پیش از این از زغال‌سنگ به‌عنوان سوخت استفاده می‌کرده، به توربین گاز روزآمد با سوخت گاز طبیعی مجهز می‌شود. شرکت GRDA به‌عنوان بهره‌بردار نیروگاه گرندریور، در سال گذشته، برای دست‌کم دو واحد از تجهیزات میتسوبیشی برای نیروگاه خود استفاده کرده‌است.

نخستین واحد توربین گاز کلاس جِی ژاپنی که در خاک آمریکا نصب شد، مربوط به واحد سوم نیروگاه گرندریور است. این واحد سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی، در سال ۲۰۱۷ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شد. امضای قرارداد با میتسوبیشی برای تامین تجهیزات واحد چهارم نیروگاه گرندریور در روزهای آغازین اکتبر انجام شد و انتظار می‌رود مراحل اجرای پروژه، در ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شود و تا آوریل ۲۰۲۶ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

علاوه بر این، میتسوبیشی قرارداد ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری بلندمدت و نصب تجهیزات پایش مستمر تجهیزات نیروگاهی را با شرکت GRDA به امضا رسانده‌است. توان خروجی واحد چهارم نیروگاه گرندریور که در سال ۱۹۸۵ عملیاتی شده، به ۴۹۲ مگاوات می‌رسد.

توربین گاز روزآمد میتسوبیشی از نوع M501JAC که قرار است جایگزین این واحد زغال‌سنگ‌سوز شود، قابلیت استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت را نیز برخوردار است. بخش آمریکایی شرکت میتسوبیشی پاور که مقر آن در فلوریدای آمریکا واقع شده، بیش از ۲۷۰۰ نفر را در استخدام خود دارد. این افراد با تخصص‌های مختلف، مسئولیت پشتیبانی از پروژه‌های میتسوبیشی در قاره آمریکا را بر عهده دارند.

منبع:

mhi

#میتسوبیشی #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها