توربین گاز میتسوبیشی M501JAC

توربین گاز میتسوبیشی برای نیروگاه ایالت یوتا

توربین گاز میتسوبیشی M501JAC برای نیروگاه آمریکایی

بنابر اعلام شرکت ژاپنی میتسوبیشی، دو واحد توربین گاز پرقدرت M501JAC محصول این شرکت برای نصب در نیروگاهی در ایالت دلتا آمریکا، به سایت پروژه منتقل شده‌اند. در قالب این پروژه، یک نیروگاه روزآمد ۸۴۰ مگاواتی جایگزین نیروگاه قدیمی زغال‌سنگ‌سوز می‌شود.

بر اساس طراحی انجام‌شده، انتظار می‌رود این نیروگاه سیکل ترکیبی تا سال ۲۰۲۵ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شود و قابلیت استفاده از ترکیب ۳۰ درصدی هیدروژن در سوخت خود را داشته باشد. همچنین در هدف‌گذاری میان‌مدت، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۴۵، امکان استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی هیدروژن در سوخت این نیروگاه محقق شود.

برق تولیدی این نیروگاه برای استفاده کاربران در ایالت‌های کالیفرنیا و یوتا آمریکا، به شبکه ملی توزیع برق این کشور متصل می‌شود. شرکت میتسوبیشی با کمک یک شرکت آمریکایی در نزدیکی این نیروگاه، تجهیزات تولید و ذخیره‌سازی هیدروژن را نیز در دست ساخت دارد.

دو واحد توربین گاز M501JAC ژاپنی در ماه جاری میلادی به سایت پروژه منتقل شده‌اند. مراحل مونتاژ نهایی این ماشین‌ها در تاسیسات شرکت میتسوبیشی در تاکاساگو ژاپن انجام شده‌است. این توربین‌ها، پس از پشت‌سر گذاشتن آزمایش‌های میدانی اولیه نصب خواهند شد. همچنین میتسوبیشی از توافق با بهره‌بردار این نیروگاه برای ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی، در قالب یک قرارداد سرویس بلندمدت به مدت ۲۰ سال خبر می‌دهد.

منبع:

power-eng

#میتسوبیشی #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها