توربین گاز مشتق از موتور هوایی PE6000

توربین گاز مشتق از موتور هوایی جدید آمریکایی در آستانه عرضه به بازار

توربین گاز مشتق از موتور هوایی PE6000

شرکت آمریکایی پروانرژی مستقر در ایالت میزوری آمریکا، از عرضه یک توربین گاز مشتق از موتور هوایی جدید با ظرفیت ۴۸ مگاوات خبر می‌دهد. این ماشین که از آن با نام PE6000 یاد می‌شود، بر اساس هسته اصلی موتور توربوفن CF6-80C2 توسعه یافته‌است. استفاده از توربین گاز مشتق از موتور هوایی، عمدتا در نیروگاه‌های ذخیره و برای پاسخ به نیازهای لحظه‌ای شبکه توزیع و پشتیبانی در زمان اوج مصرف بکار گرفته می‌شود. انعطاف‌پذیری عملیاتی و زمان سریع راه‌اندازی، از مزایای استفاده از توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی برشمرده می‌شود.

بنابر اعلام مدیران ارشد شرکت پروانرژی، بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار از منابع داخلی این شرکت برای پژوهش و توسعه توربین گاز PE6000 صرف شده و پروژه طراحی و ساخت این ماشین نزدیک به ۷ سال به طول انجامیده‌است.

تاکنون دو نمونه اولیه از توربین گاز مشتق از موتور هوایی PE6000 تولید شده‌است. یک واحد در تاسیسات انرژی واتبریج در هیوستون تگزاس نصب شده و تاکنون بیش از ۷۵۰ ساعت بهره‌برداری آزمایشی را پشت‌سر گذاشته‌است. دومین واحد ساخته‌شده نیز در حال تکمیل تست‌های کارخانه‌ای است. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، شش واحد دیگر به زودی از خط تولید خارج شده و در نیروگاه واتبریج مورد ارزیابی میدانی قرار می‌گیرند.

شرکت پروانرژی سابقه طولانی در ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری از توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی LM6000 و LM2500 را در کارنامه خود دارد. با کمک این شرکت، نیروگاه واتبریج در ایالت تگزاس نخستین بار در ژانویه سال ۲۰۲۱، اولین واحد خود با استفاده از توربین گاز LM6000 را نصب کرد. این مجموعه متشکل از شش واحد نیروگاهی LM6000PC مجموعا با ظرفیتی معادل ۲۸۸ مگاوات، پشتیبانی از شبکه تولید و توزیع برق تگزاس را برعهده دارد.

” بخوانید: توربین گاز LM6000 برای نیروگاه واتبریج تگزاس

در سال‌های اخیر، بازار انرژی تمایل زیادی به استفاده از توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی نشان داده‌است.

منبع:

powermag

#پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها