نیروگاه در قزاقستان

آنسالدو انرجیا تجهیزات خود در نیروگاهی در قزاقستان را ارتقا می‌دهد

ارتقای تجهیزات آنسالدو انرجیا در یک نیروگاه در قزاقستان

آنسالدو انرجیا از امضای قرارداد ارتقای یک نیروگاه در قزاقستان خبر می‌دهد. بر اساس توافق این شرکت ایتالیایی با گروه انرژی KBI، به‌عنوان اصلی‌ترین بازیگر حوزه انرژی قزاقستان، قرار است دو واحد توربین گاز AE94.2 و دو واحد ژنراتور و تجهیزات جانبی مرتبط با آن در قالب این پروژه بروزرسانی شود. توافقنامه اولیه این پروژه به امضای طرفین رسیده و انتظار می‌رود قرارداد نهایی همراه با پیوست‌های فنی و جزئیات دقیق طی چند هفته آینده به امضا برسد.

انتظار می‌رود تامین قطعات موردنیاز برای جایگزینی در تجهیزات ایتالیایی نصب شده در این نیروگاه از اوایل سال ۲۰۲۴ کلید بخورد. در قالب این پروژه، سوخت این نیروگاه سیکل ترکیبی به گاز طبیعی تغییر پیدا می‌کند و واحدهای قدیمی زغال‌سنگ‌سوز بازنشسته خواهند شد.

انتظار می‌رود با اجرای این پروژه، آلایندگی دی‌اکسیدکربن به ازای هر کیلووات ساعت برق تولیدی به میزان ۵۰ درصد کاهش یابد. همچنین آنسالدو انرجیا اعلام کرده‌ که امکان استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت برای توربین گاز AE94.2 وجود دارد و در حال حاضر، امکان کارکرد این ماشین با ترکیب ۴۰ درصدی هیدروژن در سوخت گاز طبیعی، مورد ارزیابی میدانی قرار گرفته‌است.

علاوه بر این، آنسالدو انرجیا با دولت قزاقستان به توافق رسیده تا همکاری خود با شرکت‌های فعال قزاق در حوزه انرژی شامل ارائه خدمات سوپروایزری و تعمیر و نگهداری تجهیزات تولید توان در این کشور را افزایش دهد.

آنسالدو انرجیا که با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو بوده، در تلاش است با افزایش حضور خود در بازارهای بین‌المللی، شرایط را برای برون‌رفت از بحران فراهم کند. در این وضعیت، دولت ایتالیا نیز کمک شایانی به این شرکت نام‌آشنای فعال در حوزه صنعتی نیروگاهی و انرژی کرده‌است.

منبع:

finanza

#آنسالدو انرجیا #توربین گاز صنعتی #پروژه ارتقا

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها