نیروگاه مکزیکی

توربین گاز روزآمد آمریکایی در نیروگاه مکزیکی عملیاتی شد

نصب توربین گاز GE7HA.01 در نیروگاه مکزیکی

واحد کسب‌وکارهای نیروگاهی GE Vernova از آغاز بهره‌برداری عملیاتی از تجهیزات خود در نیروگاه مکزیکی سیکل ترکیبی توپولوبامپو۳ خبر می‌دهد. این نیروگاه در نزدیکی یکی از خطوط انتقال گاز مایع طبیعی مکزیک واقع شده‌است. در این نیروگاه سیکل ترکیبی با توان خروجی ۷۶۶ مگاوات، برای نخستین بار از فناوری توربین گاز کلاس اچ جنرال الکتریک در مکزیک استفاده شده‌است.

تجهیزات جنرال الکتریک نصب‌شده در این نیروگاه، شامل دو واحد توربین گاز GE7HA.01، یک واحد توربین بخار D650 و سه واحد ژنراتور H53 است. توربین گاز GE7HA.01 قابلیت راه‌اندازی سریع و رسیدن به توان خروجی کامل در مدت کمتر از ۱۰ دقیقه را دارد. این ماشین همچنین امکان استفاده از هیدروژن به‌عنوان بخشی از سوخت مصرفی را دارد.

مرکز مهندسی GE Vernova در مکزیک خدمات پشتیبانی فنی و مهندسی پروژه، شامل نظارت بر فاز نصب و راه‌اندازی تجهیزات را برعهده داشت. همچنین جنرال الکتریک بر سر ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی با بهره‌بردار نیروگاه به توافق رسیده‌است. دولت مکزیک برنامه جامعی را برای پاسخ به نیاز روزافزون این کشور به تامین برق تدوین کرده‌است. جمعیت این کشور در حال حاضر ۱۲۷ میلیون است و  انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ به ۱۵۰ میلیون نفر برسد.

مکزیک از جمله کشورهای تولیدکننده گاز طبیعی به‌شمار می‌رود و تولید گاز طبیعی آن کشور در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال‌های پیشین مواجه بوده‌است. همچنین دولت این کشور قصد دارد سهم منابع تجدیدپذیر در تامین برق را از ۱۵ گیگاوات کنونی به ۴۰ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

منبع:

power-eng

#پروژه‌های نیروگاهی #نیروگاه سیکل ترکیبی #توربین گاز صنعتی #سوخت گاز طبیعی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها