نیروگاه های گازسوز جدید آلمان

آلمان نیروگاه‌های گازسوز جدید می‌سازد

نیروگاه های گازسوز جدید آلمان

رویترز به نقل از سه منبع مختلف در دولت و صنعت آلمان، از نهایی‌سازی جزئیات یک نقشه راه کلان برای ساخت و راه‌اندازی چندین نیروگاه گازسوز جدید در این کشور بزرگ اروپایی در روزهای اخیر خبر می‌دهد. انتظار می‌رود در قالب این طرح، دولت آلمان نزدیک به ۴۰ میلیارد یورو برای ساخت این نیروگاه‌ها تخصیص دهد که هدف از آن، تضمین تامین پایدار برق در میانه جایگزینی نیروگاه‌های قدیمی زغال‌سنگ‌سوز با منابع تولید توان تجدیدپذیر جدید است.

بنابر گزارش رویترز، جلساتی با حضور مقامات ارشد وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و دفتر صدراعظم، برای نهایی‌کردن این طرح در حال انجام است. جزئیات زیادی از این طرح منتشر نشده و منابعی که از آن‌ها نقل‌قول شده نخواستند نام‌شان فاش شود.

برآورد می‌شود نیروگاه‌های گازسوز و هیدروژن‌سوزی که در قالب این طرح ایجاد خواهند شد، مجموعا ظرفیتی معادل ۲۴ گیگاوات را تامین خواهند کرد. در عین حال، مخالفت‌هایی از طرف گروه‌های طرفدار محیط زیست در ‌آلمان در این مورد وجود دارند. اما منابع دولتی آلمان تاکید دارند که اتکا به منابع انرژی تجدیدپذیر نمی‌تواند تضمین‌کننده تامین پایدار برق موردنیاز در سال‌های پیش‌رو باشد.

در عین حال، شرکت‌های بزرگ آلمانی شامل RWE، یونیپر و EnBW درخواست‌های متعددی را برای کسب حمایت دولتی از ساخت نیروگاه‌های گازسوز جدید ارائه کرده‌اند. دولت آلمان قصد دارد تا سال ۲۰۳۸، نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز را کاملا از مدار خارج کند و تخصیص بودجه ۴۰ میلیارد یورویی برای ساخت نیروگاه‌های گازسوز جدید، بخشی از این راهبرد با هدف کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی است که البته عدم اطمینان از کفایت منابع تجدیدپذیر، به توسعه مجدد این نوع نیروگاه‌های اثبات‌شده، منجر شده‌است.

منبع:

reuters

#سوخت گاز طبیعی #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی #آلایندگی زیست محیطی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها