چاپ سه بعدی قطعات موتورهای هوایی

سرمایه‌گذاری شرکت انگلیسی بر روی چاپ سه بعدی قطعات موتورهای هوایی

چاپ سه بعدی قطعات موتورهای هوایی

شرکت چند ملیتی GKN Aerospace که مقر اصلی آن در انگلستان واقع شده، از سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون دلاری برای تقویت توانمندی ساخت قطعات موتورهای هوایی با استفاده از تولید افزایشی خبر می‌دهد. این بودجه برای تجهیز تاسیسات این شرکت واقع در ترولهتان سوئد صرف خواهد شد. بنابر اعلام مدیران ارشد این شرکت، تجهیزات جدید چاپ سه بعدی قطعات موتورهای هوایی در سایت مذکور تا اواخر سال ۲۰۲۴ عملیاتی شده و نزدیک به ۱۵۰ فرصت شغلی جدید در این مرکز ایجاد خواهد شد. نزدیک به یک چهارم مبلغ مذکور در قالب سرمایه‌گذاری حمایتی آژانس انرژی سوئد تامین خواهد شد.

” بخوانید: مجوز استفاده از تولید افزایشی فلزی برای تعمیر قطعات موتور هوایی

شرکت GKN Aerospace از اواخر سال ۲۰۲۳، تولید انبوه قطعات مربوط به پوشش فن موتورهای توربوفن دنده‌ای PW1500G محصول پرت‌اندویتنی را در تاسیسات خود در منطقه ترولهتان سوئد با استفاده از روش تولید افزایشی آغاز کرده‌است. بنابر اعلام شرکت GKN، استفاده از روش چاپ سه بعدی برای ساخت این قطعات در مقایسه با روش‌های مرسوم کنونی، منجر به کاهش چشم‌گیر مواد اولیه موردنیاز و همچنین آلایندگی دی‌اکسیدکربن می شود.

گام‌های عملی این شرکت برای تقویت توانمندی در حوزه تولید افزایشی، از اکتبر ۲۰۲۲ با اکتساب شرکت سوئدی گوتنبرگ، به‌عنوان شریک شرکت سامانه‌های لیزری پرمانوا آغاز شد.

” ببینید: ساخت پره توربین با استفاده از روش تولید افزایشی [فیلم]

منبع:

flightglobal

#موتور هوایی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها