نیروگاه سیکل ترکیبی لهستان

نیروگاه سیکل ترکیبی جدید لهستان به فناوری زیمنس مجهز می‌شود

نیروگاه سیکل ترکیبی لهستان

شرکت صنعتی یونانی میتیلینیوس فعال در حوزه انرژی و فلزات، از شراکت با زیمنس برای ساخت و تجهیز واحدی جدید با ظرفیت ۵۶۰ مگاوات در نیروگاه سیکل ترکیبی آدامف در لهستان خبر می‌دهد. نیروگاه گازسوز آدامف واقع در منطقه تورک در لهستان از ژانویه ۲۰۱۸ عملا تعطیل بوده‌است. در قالب این پروژه جدید، یک قرارداد مهندسی، تامین و ساخت بین شرکت لهستانی بهره‌بردار این نیروگاه و کنسرسیومی متشکل از شرکت یونانی میتیلینیوس و شرکت آلمانی زیمنس به امضا رسیده‌است.

در قالب این قرارداد، انتظار می‌رود یک واحد توربین گاز روزآمد به همراه یک واحد توربین بخار و تجهیزات جانبی مرتبط محصول شرکت آلمانی زیمنس در این نیروگاه نصب و راه‌اندازی شوند. انتظار می‌رود این واحد نیروگاهی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۷ واحد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شود.

تیم کاری مشترک بین شرکت یونانی میتیلینیوس و زیمنس انرژی، پیش از این نیز قرارداد مشابهی را برای راه‌اندازی یک نیروگاه سیکل ترکیبی دیگر در لهستان با کارفرمایی از این کشور به امضا رسانده بود.

بنابر گزارش‌های آماری، لهستان بزرگترین تولیدکننده آلایندگی ناشی از سوخت‌های فسیلی در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و بیش از ۷۹ درصد از برق خود را از نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌کند. سهم زغال‌سنگ در سوخت نیروگاه‌ها نزدیک به ۷۰ درصد است و دولت این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۴۹ با حذف نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز و جایگزینی آن‌ها با نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گازسوز، تغییر بنیادی در این زمینه ایجاد کند. همچنین در قالب برنامه‌ای دیگر، افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین نیاز لهستان در افق سال ۲۰۴۰ هدف‌گذاری شده‌است.

منبع:

power-technology

#زیمنس #نیروگاه سیکل ترکیبی #سوخت گاز طبیعی

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها