مجتمع نیروگاهی آلبا

توربین گاز پرقدرت میتسوبیشی در مجتمع آلومینیوم‌سازی بحرین راه‌اندازی شد

راه‌اندازی توربین گاز M701JAC در مجتمع نیروگاهی آلبا

شرکت بحرینی آلبا، به‌عنوان یکی از غول‌های صنعت آلومینیوم‌سازی جهان، از آغاز بهره‌برداری عملیاتی از نخستین توربین گاز پرقدرت روزآمد M701JAC محصول شرکت ژاپنی میتسوبیشی، در بلوک چهارم از مجتمع نیروگاهی خود خبر می‌دهد. این در حالی است که میتسوبیشی توربین مذکور را در اکتبر ۲۰۲۳ به محل پروژه در تاسیسات آلومینیوم‌سازی آلبا در بحرین منتقل کرده‌است. انتظار می‌رود بلوک چهارم مجتمع نیروگاهی آلبا تا پایان سال جاری میلادی به بهره‌برداری کامل برسد.

مراسم آغاز بهره‌برداری عملیاتی از این ماشین پرقدرت، با حضور مدیران ارشد شرکت‌های آلبا و میتسوبیشی و همچنین شرکت سپکو به‌عنوان پیمانکار کلید در دست ساخت و راه‌اندازی مجتمع نیروگاهی آلبا برگزار شد. مدیران ارشد آلبا، بکارگیری خدمات روزآمد توربین گاز برای تولید توان موردنیاز مجتمع آلومینیوم‌سازی آلبا را در راستای سیاست‌های راهبردی دولت بحرین برای حذف آلایندگی‌های زیست محیطی صنعتی در سال ۲۰۶۰ قلمداد می‌کنند.

بنابر اعلام مدیران ارشد این شرکت، رکورد کم‌سابقه ۳.۸ میلیون ساعت کار بدون حادثه در این مجتمع ثبت شده‌است.

در قالب پروژه تکمیل و توسعه بلوک چهارم مجتمع نیروگاهی آلبا، یک واحد سیکل ترکیبی با توان ۶۸۰ مگاوات مبتنی بر توربین گاز M701JAC نصب و راه‌اندازی شده‌است. با تکمیل این پروژه در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۴، ظرفیت مجتمع نیروگاهی آلبا از ۱۸۰۰ مگاوات به ۲۴۸۱ مگاوات می‌رسد و آلایندگی دی‌اکسیدکربن به نیم تن به ازای هر تن آلومینیوم تولیدی کاهش می‌یابد.

منبع:

aluminiumtoday

#میتسوبیشی #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها