آلومینیوم سازی بحرین

توربین گاز پرقدرت میتسوبیشی برای غول آلومینیوم سازی بحرینی

آلومینیوم سازی بحرین

شرکت آلبا غول آلومینیوم سازی بحرین در نیمه دوم ماه اکتبر سال جاری میلادی، یک واحد توربین گاز پرقدرت میتسوبیشی M701JAC را دریافت کرد. این نخستین بار است که یک کارخانه ذوب آلومینیوم در جهان از چنین توربین گازی برای تولید برق موردنیاز خود استفاده می‌کند.

محصولات خانواده JAC میتسوبیشی، شامل نمونه‌هایی از توربین‌های گاز و توربین‌های بخار سری J این شرکت ژاپنی هستند که با استفاده از هوا خنک می‌شوند. توان خروجی این ماشین روزآمد در پیکربندی سیکل ترکیبی به بیش از ۶۸۰ مگاوات می‌رسد. مدیران ارشد شرکت آلبا، در آخرین سه‌شنبه ماه اکتبر ۲۰۲۳، با حضور در محل اجرای بلوک چهارم پروژه بزرگ نیروگاهی خود، پیوستن این توربین گاز پرقدرت ژاپنی را جشن گرفتند.

بخوانید: “قرارداد سرویس بلندمدت بین شرکت آلومینیوم بحرین و میتسوبیشی

در عین حال، عملکرد بالای این ماشین و کاهش قابل‌ملاحظه آلایندگی‌های دی‌اکسیدکربن، به‌عنوان بخشی از رویکرد اجرایی این غول صنعتی همگام با سیاست‌های دولت بحرین برای حذف کامل آلایندگی‌های دی‌اکسیدکربن تا سال ۲۰۶۰ قلمداد می‌شود.

در حال حاضر، یک پست ۲۲۰ کیلوولتی در بلوک چهارم پروژه نیروگاه PS5 آلبا واقع شده که با نصب توربین ژاپنی جدید، تولید برق در این مرکز تقویت می‌شود. با تکمیل نصب تجهیزات و بهره‌برداری کامل عملیاتی از بلوک چهارم تا پایان سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود که مجموع ظرفیت تولیدی مجتمع نیروگاهی PS5 شرکت آلبا، از ۱۸۰۰ مگاوات کنونی به ۲۴۸۱ مگاوات برسد.

منبع:

aluminiumtoday

#توربین گاز صنعتی #میتسوبیشی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها