موتور ترنت 7000

رولزرویس ۶۰ دستگاه موتور ترنت ۷۰۰۰ به مشتری آسیایی می‌فروشد

فروش موتور ترنت ۷۰۰۰ به مشتری آسیایی

رولزرویس از دریافت سفارش قطعی از شرکت هواپیمایی کتی پسیفیک هنگ کنگ برای خرید ۶۰ دستگاه موتور ترنت ۷۰۰۰ خبر می‌دهد. این موتورها قرار است نیروی پیشران ۳۰ فروند جت مسافربری ایرباس ای۳۳۰-۹۰۰ را تامین کنند. همزمان با این سفارش، قرارداد ارائه خدمات سرویس بلندمدت در قالب راه‌حل TotalCare شرکت رولزرویس برای پشتیبانی از کل ناوگان موتورهای این شرکت هنگ کنگی نیز منعقد شد.

ترنت ۷۰۰۰ جدیدترین عضو خانواده موتورهای توربوفن ترنت محصول رولزرویس است که بطور اختصاصی نیروی پیشران هواپیمای ایرباس ای۳۳۰نئو را تامین‌ می‌کند. نخستین نمونه‌های موتور در سال ۲۰۱۸ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شدند و تاکنون ناوگان عملیاتی بالغ بر دو میلیون ساعت پروازی را به ثبت رسانده‌است.

بخوانید: افزایش عمر عملیاتی موتورهای ترنت ۷۰۰۰ توسط رولزرویس

بنابر داده‌های به دست آمده از بهره‌برداران این موتور ترنت ۷۰۰۰ مصرف سوخت به ازای هر یک نفر مسافر نسبت به موتور ترنت ۷۰۰ نصب‌شده بر روی نمونه‌های اولیه جت مسافربری ایرباس ای۳۳۰نئو به میزان ۱۴ درصد کاهش یافته و در عین حال آلایندگی این موتور نیز به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کمتر شده‌است. رولزرویس اخیرا برنامه‌ای را با هدف ارتقا خانواده موتورهای توربوفن ترنت با سرمایه‌گذاری داخلی یک میلیارد پوند اجرا کرده‌است.

در پایان این برنامه انتظار می‌رود عمر قطعات داغ نمونه‌های جدید موتور ترنت ۷۰۰۰ دستکم به میزان ۳۰ درصد افزایش یابد. نمونه عملیاتی این موتور در حال حاضر امکان استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی سوخت پایدار هوانوردی موسوم به SAF را دارد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک امکان استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی این سوخت پایدار را نیز کسب کند.

منبع:

rolls-royce

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها