موتور ترنت XWB-84

رولزرویس از امارات برای موتورهای ترنت خود سفارش گرفت

سفارش برای موتور ترنت XWB-84

رولزرویس اعلام کرد شرکت هواپیمایی امارات سفارشی برای ۱۵ دستگاه موتور ترنت XWB-84 دریافت کرده‌است. قرار است این موتورهای توربوفن پرقدرت نیروی پیشران هواپیماهای مسافربری ایرباس A350-900 این شرکت هواپیمایی نام‌آشنا را تامین کنند. با احتساب این سفارش جدید، مجموع سفارش‌های دریافت‌شده برای خانواده موتورهای ترنت XWB به ‍۱۳۰ دستگاه می‌رسد. انتظار می‌رود تحویل این موتورهای توربوفن روزآمد به مشتریان از سال ۲۰۲۵ آغاز شود. در حال حاضر ۱۳۲ دستگاه موتور ترنت۹۰۰ محصول رولزرویس در ناوگان عملیاتی شرکت هواپیمایی امارات مشغول به فعالیت هستند.

مدیران ارشد رولزرویس با استقبال از سفارش ارائه‌شده توسط شرکت امارات، مدعی هستند که موتور ترنت XWB بالاترین بهره‌وری را در میان موتورهای هوایی توربوفن بزرگ ویژه نصب بر روی هواپیماهای پهن‌پیکر برخوردار است.

همکاری رولزرویس با شرکت امارات به سال ۱۹۹۶ برمی‌گردد و نمونه‌های مختلف خانواده موتورهای ترنت توسط این شرکت برای تامین نیروی پیشران هواپیماهای خود انتخاب شده‌اند. مدیران شرکت امارات نیز حساب ویژه‌ای بر روی هواپیماهای ایرباس A350-900 برای گسترش شبکه پروازی خود به ویژه در بردهای بلند باز کرده‌اند. بنابر اعلام این شرکت، قرار است از این هواپیماها برای پروازهایی با مدت زمان بالای ۱۵ ساعت از مبدا دبی استفاده شود.

تاکنون بیش از ۵۶ مشتری مختلف موتور ترنت XWB را انتخاب کرده‌اند. این نمونه روزآمد از خانواده ترنت نسبت به نسل اول موتورهای این خانواده ۱۵ درصد مصرف سوخت کمتری دارد. مجوز لازم برای استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی سوخت پایدار هوانوردی به‌عنوان سوخت این موتور صادر شده و انتظار می‌رود در آینده امکان استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی این سوخت برای ترنت XWB فراهم شود.

منبع:

rolls-royce

#رولزرویس #موتور ترنت #موتور توربوفن #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها