بومی‌سازی توربین‌های گاز

افزایش تسهیلات دولت روسیه برای حمایت از بومی‌سازی توربین‌های گاز

دولت روسیه شرایط جدیدی را برای تایید پروژه‌های سرمایه‌گذاری با هدف ساخت نیروگاه‌های مجهز به توربین‌های گاز آزمایشی در دست توسعه اعلام کرده‌است. بر این اساس، در مجموع در فاصله بین سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸ ظرفیتی معادل دو گیگاوات به این پروژه بزرگ ملی اختصاص می‌یابد. در حالی که پیش از این وزارت انرژی روسیه مبلغ ۳۶ هزار روبل به ازای هر کیلووات را به‌عنوان مبنای سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها اعلام کرده ‌بود، در شرایط جدید، قیمت‌گذاری پروژه‌ها با معیار ۷۰ هزار روبل به ازای هر کیلووات توان خروجی به‌عنوان سقف تعیین شده‌است.

بنابر گزارش روزنامه کامرسانت، این برنامه ملی حمایت از بومی‌سازی توربین‌های گاز با هدف تقویت بنیه صنایع داخل روسیه در تولید و پشتیبانی از توربین‌های گازی متوسط با توان خروجی ۶۵ مگاوات و بیشتر توربین‌های بزرگ با توان ۱۰۰ مگاوات تدوین شده‌است. برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که شرکت‌های زیمنس و جنرال الکتریک برنامه‌های خود را برای افزایش حضور در بازار روسیه و مشارکت فعال‌تر در بومی‌سازی توربین‌های گاز در این کشور با همکاری هلدینگ انرژی گازپروم و شرکت اینتررائو بیش از پیش گسترش دادند. از طرفی، شرکت پاور ماشین و کنسرسیوم اتحادیه موتورسازان روسیه (یوئی‌سی)، اینتررائو و روسنانو بطور موازی توسعه توربین گاز ملی جی‌تی‌دی۱۱۰-ام را بدون حضور مستقیم شرکت‌های خارجی دنبال می‌کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۵۶۰ مگاوات از این پروژه ملی در فاصله سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ در منطقه اروپایی روسیه و بخش اورال راه‌اندازی و ۴۷۰ مگاوات دیگر در این منطقه، تا سال ۲۰۲۸ وارد چرخه عملیات می‌شود. در حوزه جغرافیایی سیبری، ۱۴۰ مگاوات برای سال ۲۰۲۶ و ۱۳۰ مگاوات برای سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده‌است. فرآیند انتخاب پیمانکاران برای این پروژه‌ها تا اول سپتامبر سال جاری انجام می‌شود و علاوه بر آن، مناقصه انتخاب پیمانکار برای ارتقاء نیروگاه حرارتی قدیمی روسیه با هدف راه‌اندازی عملیاتی تا سال ۲۰۲۶ نیز برگزار خواهد شد.

 

منبع:

Eprussia

 

*زیمنس خود را برای افزایش بومی‌سازی توربین‌های گاز در روسیه آماده می‌کند

*آمادگی گازپروم برای نقش‌آفرینی فعال در حمایت از بومی‌سازی توربین‌های گازی صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها