پره‌های موتور

ترک بر روی پره‌های موتور رولزرویس هواپیمای ای۳۵۰

رولزرویس از شناسایی خوردگی بر روی پره‌های بخش میانی کمپرسور موتور ترنت اکس‌دبلیوبی-۸۴ نصب‌شده بر روی جت مسافربری ایرباس ای۳۵۰ خبر می‌دهد. رولزرویس جزئیات بیشتری در این مورد را منتشر نکرده‌ و تنها به مشاهده خوردگی جزئی بر روی یک یا دو پره از بخش میانی کمپرسور موتور اشاره کرده‌است. در حال حاضر، بیش از یکصد دستگاه موتور توربوفن روزآمد ترنت اکس‌دبلیوبی-۸۴ در حال خدمت عملیاتی هستند. رولزرویس نصب این موتورها را از پنج سال پیش آغاز کرده‌است. انتظار می‌رود آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا یاسا در واکنش به این یافته رولزرویس، امریه صلاحیت پروازی جدیدی را منتشر نماید.

در بیانیه رولزرویس تاکید شده که هیچکدام از موتورهای دارای این پره‌های موتور رویداد غیرعادی در عملیات پروازی خود تجربه نکرده‌اند، اما توصیه کلی بر بازرسی همه موتورهای این خانواده است. همچنین به کاربران جت مسافربری ای۳۵۰ اطمینان خاطر داده ‌شده‌ که انجام این بازرسی، هزینه چندانی روی دست آنها نمی‌گذارد. اولین موتور ترنت اکس‌دبلیوبی-۸۴ برای نصب بر روی ای۳۵۰ در ژانویه ۲۰۱۵ عرضه شد و قطر ایرویز نخستین مشتری آن شد. رولزرویس به تازگی از زیر فشار ویران‌گر ناشی از مشکلات فنی در موتور ترنت ۱۰۰۰ خلاص شده که میلیاردها دلار هزینه روی دست این شرکت گذاشت. سه نمونه مختلف از این خانواده موتور با مشکلات خوردگی روبه‌رو هستند.

 

منبع:

Aerotime

 

*ترنت موتور اختصاصی ایرباس ای۳۵۰-۹۰۰

*تعطیلی موقت خط تولید رولز رویس در تابستان ۲۰۲۱

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها