اینتررائو

سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری اینتررائو برای تولید بومی توربین گاز

شرکت روسی اینتررائو از برنامه خود برای سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری، در قالب شرکت مشترک با جنرال ‌الکتریک خبر می‌دهد. بنابر گزارش رویترز، این سرمایه‌گذاری در زمانی رخ داده که تولیدکنندگان غربی توربین‌های گاز پرقدرت در رقابتی سخت به دنبال جذب بیشترین سهم از بازار جذاب روسیه هستند. روسیه در قالب یک برنامه جاه‌طلبانه قصد دارد یک چهارم نیروگاه‌های حرارتی خود را ارتقاء دهد. این در حالی است که روس‌ها تاکنون موفق به تولید توربین‌های گاز با توان متوسط و بالا نشده‌اند و عزم خود را برای جبران این عقب‌ماندگی جزم کرده‌اند.

دولت روسیه برنامه دقیقی را برای تولید بومی این توربین‌ها مبتنی بر جذب همکاری فناورانه شرکت‌های پیشرو بین‌المللی تدوین کرده‌است. مدیران ارشد اینتررائو، سرمایه‌گذاری اخیر را در راستای راهبرد این مجموعه برای راه‌اندازی خط تولید توربین‌های گاز پرقدرت بومی قلمداد می‌کنند. این هلدینگ روسی ۵۱ درصد از سهام شرکت مشترک با جی‌ئی را در اختیار دارد و ماموریت آن ساخت توربین‌های گاز در دو کلاس ۷۹ تا ۸۷ مگاوات و ۱۸۱ تا ۲۱۰ مگاوات با افق زمانی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ است.

تحقق تولید بومی دست‌کم ۹۰ درصد قطعات و مجموعه‌های این ماشین‌ها، به‌عنوان هدف اصلی پروژه تعیین شده‌است. پیش‌بینی می‌شود نیاز به توربین‌های گاز در دو رده مذکور در دهه ۲۰۳۰ در روسیه و کشورهای منطقه روند افزایشی داشته باشد. اینتررائو در افق زمانی میان‌مدت امیدوار است ۲۰ تا ۲۵ واحد از این ماشین‌ها را در بازار هدف به فروش رساند. علاوه‌ بر جنرال الکتریک شرکت‌های زیمنس و آنسالدو نیز به طور فعال برای همکاری با شرکت‌های روسی و مشارکت در پروژه راهبردی بومی‌سازی توربین‌های گاز پرقدرت در این کشور حضور دارند.

 

منبع:

Power-technology

 

*کاهش ۴ درصدی درآمد اینتررائو در سال ۲۰۲۰

*توافق اینتررائو و جنرال الکتریک برای بومی‌سازی در روسیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها