جعبه‌ دنده موتور الترافن رولزرویس

انتقال جعبه‌ دنده موتور اولترافن رولزرویس به کارخانه این شرکت در انگلستان

جعبه‌ دنده موتور اولترافن رولزرویس

شرکت رولزرویس جعبه‌ دنده انتقال قدرت موتور اولترافن خود را به کارخانه ساخت این موتور نسل جدید در انگلستان منتقل کرد. نمایش نمونه اثبات‌گر فناوری این موتور در همین سایت انجام خواهد شد. این جعبه‌دنده خاص از کارخانه سازنده در داهلویتز آلمان انتقال داده شده‌است. رولزرویس قصد دارد تست این موتور را امسال در دربی انگلستان به نمایش بگذارد. در این موتور کاملا از سوخت پایدار هوانوردی استفاده شده‌ و همچنین بزرگترین موتور هوایی ساخته‌شده با قطر فن ۳.۵۵ متر است.

” ببینید: پروژه اولترافن در یک نگاه

قطر الترافن

اولترافن، بزرگترین موتور هوایی دنیا با قطر فن ۳.۳۵ متر

رولزرویس اذعان کرده که این جعبه‌دنده برای استفاده در موتور اولترافن با مصرف سوخت بهینه، بسیار حیاتی است. سازنده این موتور انتظار دارد که مصرف سوخت آن ۲۵ درصد کمتر از نسل اول موتورهای ترنت باشد. این جعبه‌دنده در تست‌های اولیه ۶۴ مگاوات توان را انتقال داده‌است. یکی از مدیران رولزرویس، تحویل این جعبه‌دنده را یک قدم بزرگ در برنامه توسعه اولترافن توصیف کرده‌است.

مصرف سوخت الترافن

۲۵ درصد مصرف سوخت کمتر در مقایسه با موتورهای ترنت

شرکت رولزرویس بر این باور است که توربین‌های گاز در بلندمدت زیربنای حمل و نقل هوایی را تشکیل می‌دهند و موتور اولترافن با سوخت پایدار هوانوردی به لحاظ اقتصادی موفق خواهد بود. البته این موتور به نسبت موتورهای معمول در کوتاه‌مدت بسیار پرهزینه‌تر خواهد بود.

” بخوانید: عرضه توربین فشار متوسط برای موتور اولترافن

الترافن

اولترافن می‌تواند برق یه شهر متوسط را تامین کند

 

منبع:

flightglobal

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها