اجرای پروژه نیروگاهی در تایوان

میتسوبیشی برای اجرای پروژه نیروگاهی در تایوان آماده می‌شود

اجرای پروژه نیروگاهی در تایوان توسط میتسوبیشی

میتسوبیشی پاور به‌عنوان زیرمجموعه شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی، مجموعه‌ای از قراردادها را با شرکت دولتی برق تایوان برای انجام چند پروژه بازسازی و ارتقا نیروگاهی به امضا رسانده‌است. در قالب قراردادهای اجرای پروژه نیروگاهی در تایوان مجموعا چهار واحد توربین گاز میتسوبیشی در واحدهای سه تا شش نیروگاه سیکل ترکیبی داتان، در نزدیکی تایپه پایتخت تایوان ارتقا خواهد یافت. مجموعا ۸ واحد توربین گاز در این چهار واحد نیروگاهی مستقر شده‌است. انتظار می‌رود اجرای پروژه تا سال ۲۰۲۵ تکمیل شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی داتان، در ۵۰ کیلومتری غرب تایپه واقع شده و با احتساب واحدهای در دست ساخت ۸ و ۹، مجموعا ۲۰ واحد توربین گاز در آن مستقر خواهد بود. پس از تکمیل این واحدهای جدید و بهره‌برداری کامل از آن، برق تولیدی از نیروگاه داتان به ۷ هزار مگاوات خواهد رسید.

شرکت ژاپنی میتسوبیشی ۱۴ واحد از توربین‌های گاز نصب‌شده در واحدهای یک تا شش نیروگاه داتان را تامین کرده‌است. شش واحد از توربین‌های نصب‌شده در واحدهای یک و دو از نوع M501F و ۸ توربین دیگر میتسوبیشی در این نیروگاه، از نوع M501G هستند. پروژه ارتقا اخیر در نیروگاه داتان، شامل نمونه‌های M501G است و برنامه بهسازی و ارتقا آن‌ها یک به یک به‌طور مستقل انجام خواهد شد.

با هدف کاهش آلایندگی‌های ناکس، محفظه احتراق این توربین‌ها با یک نمونه پیش‌آمیخته هواخنک روزآمد جایگزین می‌شود که مجموعا نزدیک به ۶۰ درصد کاهش آلایندگی را در بر خواهد داشت. شرکت میتسوبیشی همچنین قصد دارد نسخه روزآمد نرم‌افزار پایش و مدیریت بهره‌برداری از تجهیزات نیروگاه خود موسوم به تامانی را در قالب این پروژه ارتقا در نیروگاه داتان نصب و راه‌اندازی کند.

تایوان در سال‌های اخیر با مشکل تامین برق روبرو است و در عین حال، برنامه جامعی با افق ۲۰۲۵ تدوین کرده که در قالب آن انتظار می‌رود ۳۰ درصد از برق مورد نیاز این جزیره از طریق سوخت‌های فسیلی، پنجاه درصد از آن از طریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با سوخت گاز طبیعی و ۲۰ درصد دیگر از منابع تجدیدپذیر تامین شود.

منبع:

mhi

#میتسوبیشی #نیروگاه سیکل ترکیبی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها