نیروگاه سیکل ترکیبی زیمنس

زیمنس در ایتالیا نیروگاه سیکل ترکیبی می‌سازد

نیروگاه سیکل ترکیبی زیمنس در ایتالیا

زیمنس انرژی اعلام کرد که به‌عنوان پیمانکار کلید در دست، یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی را در منطقه لمباردی ایتالیا خواهد ساخت. نیروگاه سیکل ترکیبی زیمنس بر اساس معماری واحدهای چندمحوره متشکل از توربین‌های گاز بخار، هر یک متصل به ژنراتور متناظر خود طراحی شده‌است. تجهیزاتی که توسط زیمنس برای این نیروگاه تامین می‌شوند عبارتند از یک واحد توربین گاز SGT5-9000HL، یک واحد ژنراتور توربین گاز SGen5-3000W، یک واحد توربین بخار SST5-5000، یک واحد ژنراتور توربین بخار SGen5-1200A، یک واحد ژنراتور بازیافت حرارتی بخار و سامانه کنترل T3000. علاوه بر این، زیمنس قرارداد ارائه خدمات تعمیر، بازسازی و نگهداری بلندمدت از این نیروگاه را با بهره‌بردار آن به امضا می‌رساند.

دو شرکت عمرانی ایتالیایی در این پروژه به زیمنس کمک می‌کنند و شرکت EP Produzione مالک و بهره‌بردار نهایی این نیروگاه خواهد بود. این نیروگاه مبتنی بر فناوری توربین گاز کلاس HL زیمنس انرژی راه‌اندازی خواهد شد و از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند. همچنین، امکان استفاده از ترکیب ۳۰ درصدی هیدروژن در سوخت این نیروگاه وجود دارد. توان خروجی نصب‌شده این نیروگاه ۸۸۰ مگاوات اعلام شده و برق لازم برای بیش از نیم میلیون خانوار ایتالیایی را تامین خواهد کرد. انتظار می‌رود بهره‌برداری عملیاتی از این نیروگاه تا بهار ۲۰۲۵ آغاز شود.

برای خنک‌کاری تجهیزات این نیروگاه از هوا استفاده می‌شود و از این رو نیاز به استفاده از منابع آب در رودخانه محلی نزدیکی آن وجود ندارد. این ملاحظه در شرایط تغییر اقلیمی و کاهش منابع آب در نقاط مختلف به ویژه اروپا، موردتوجه بهره‌برداران قرار گرفته‌است. همچنین، زیمنس انرژی تضمین کرده که میزان آلایندگی اکسیدنیتروژن این نیروگاه کمتر از ۱۰ میلی‌گرم بر مترمکعب خواهد بود. در محدوده اطراف نیروگاه، شهرک‌های صنعتی مختلف نیز وجود دارند و مقامات مسئول محلی امیدوارند که نصب و راه‌اندازی این نیروگاه به تامین برق پایدار در منطقه کمک کند.

منبع:

dieselgasturbine

#زیمنس #پروژه‌های نیروگاهی #نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها