گواهینامه صلاحیت پروازی موتور PW812D

تایید صلاحیت پروازی موتور پرت‌اندویتنی توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا

گواهینامه صلاحیت پروازی موتور PW812D

اداره هوانوردی فدرال آمریکا FAA، گواهینامه صلاحیت پروازی برای موتور توربوفن PW812D، نصب‌شده بر روی هواپیمای فالکون ۶اکس محصول شرکت فرانسوی داسو را صادر کرد. بر این اساس، تاکنون، سه سازمان رگولاتور هوانوردی، گواهینامه صلاحیت پروازی این موتور جدید پرت‌اندویتنی را صادر کرده‌اند. پیش از این، سازمان هواپیمایی کشوری کانادا و آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا نیز صلاحیت پروازی موتور PW812D را تایید کرده بودند.

تایید صلاحیت پروازی موتور PW812D توسط FAA در شرایطی انجام می‌شود که این موتور تاکنون بیش از ۶۱۰۰ ساعت آزمایش را پشت سر گذاشته‌است. این آمار شامل ۱۱۵۰ ساعت پرواز آزمایشی است. همچنین به طور جداگانه، هسته مرکزی موتور مذکور، بیش از ۲۰ هزار ساعت آزمایش را پشت سر گذاشته‌است.

هسته اصلی این موتور، مشابه خانواده موتورهای توربوفن دنده‌ای پرت‌اندویتنی است که از زمان عرضه به بازار در سال ۲۰۱۶ تاکنون، بیش از ۱۵ میلیون ساعت پروازی را ثبت کرده‌اند. بنابر ادعای پرت‌اندویتنی، عملکرد موتورهای خانواده PW800 نسبت به نمونه‌های پیشین، در زمینه مصرف سوخت، تولید آلایندگی و ایجاد سر و صدا به مراتب بهبود یافته‌است.

موتور PW812D امکان استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی سوخت پایدار هوانوردی را دارد و زمان و هزینه بازرسی دوره‌ای و تعمیر و نگهداری آن نسبت به نمونه‌های هم‌رده کمتر است. بنابر ادعای شرکت هوانوردی داسو، انتظار می‌رود هواپیمای فالکون ۶اکس تا نیمه سال ۲۰۲۳، وارد خدمت عملیاتی شود.

منبع:

ainonline

#پرت‌اندویتنی #گواهینامه صلاحیت پروازی #موتور توربوفن #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها