توربین گازی بومی

روتک در حال بررسی امکان ساخت توربین گازی بومی

امکان ساخت توربین گازی بومی توسط روتک

تولید یک توربین گاز بزرگ در روسیه بدون ایجاد زنجیره تامین مطمئن و قابل اتکا، عملا امری غیرممکن است. هلدینگ صنعتی روتک، هم اکنون در حال بررسی امکان ساخت توربین گازی بومی و دستیابی به بازار آن پس از خروج تولیدکنندگان تجهیزات غربی از روسیه است. از آنجایی که کارخانه توربین اورال به‌عنوان بخشی از هلدینگ روتک، قبلا توربین‌های گاز ۶، ۱۶ و ۲۵ مگاواتی تولید کرده، بنابراین امکان تحقق این هدف وجود دارد. ایجاد زنجیره‌های تامین، کارآمدی تولید توربین را بهبود می‌بخشد که بر هزینه و کیفیت تجهیزات نیز تاثیرگذار است.

” بخوانید: تحویل یک توربین بخار جدید به مشتری روسی توسط روتک

مطابق با برآوردهای سال ۲۰۲۲، مجموع سفارش‌های کارخانه اورال ​​به ۶۳ میلیارد روبل رسیده که بزرگترین رقم در تاریخ این کارخانه است. برای سال ۲۰۲۳، بزرگترین مشتری شرکت RusHydro است. این شرکت‌ها توافقنامه‌ای را برای تامین توربین برای اجرای برنامه نوسازی در مناطق شرق دور روسیه امضا کردند. پیش از این، بنابر اعلام این شرکت، کارخانه اورال ظرفیت خود را در ۵ سال آینده تقریبا تا ۲.۵ گیگاوات افزایش خواهد داد.

روتک متخصص در طراحی و ساخت تاسیسات پیچیده فناوری و زیرساختی بصورت کلید در دست، توسعه و بهره‌برداری تجاری از مجموعه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پرانا برای پیش‌بینی وضعیت و نظارت بر تجهیزات صنعتی، توسعه و تولید قطعات برای صنعت هوانوردی و مهندسی برق، سیستم‌های ذخیره‌سازی و انباشت انرژی با کارایی بالا مبتنی بر ابرخازن‌ها و همچنین ساخت، نوسازی و نگهداری تجهیزات اصلی توان است.

پیش از این، بنابر اعلام وزارت صنعت و تجارت، حداقل ۶ شرکت در روسیه آماده تولید تجهیزات فناورانه برای صنعت فرآوری نفت و گاز هستند و قادر خواهند بود تا جایگزین نمونه‌های وارداتی مشابه شوند.

منبع:

neftegaz

#توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها